Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


LinkSubmit?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-06-12, 10:55 #1
Solutions Solutions är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 33
Solutions Solutions är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 33
Vad tycker ni om linksubmiting? Bra eller dåligt? bra för PR? Vad tycker Google om detta? Ska man betala för autosubmiting?

Själv tycker jag att det har gett ganska många dåliga PR0 länkar som kanske drar ner värdet... Dock får man ett par bra länkar efter hårt arbete!
Solutions är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-12, 13:02 #2
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
Det är oftast bättre att göra det för hand, jag brukar av lathet köra gratisverktyg som anmäler till de största katalogerna och sökmotorerna. Men kvalitetsregistrering kör jag för hand.
Men man skall registrera sej i kataloker och motorer, det är en naturligt del av en webbplats tillväxt, så det är positivt.
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-12, 13:51 #3
Solutions Solutions är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 33
Solutions Solutions är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 33
Det låter förnuftigt! Har själv kört mestadels manuellt... Någon som har testat Webposition Gold? Google skriver ju själv att dem inte tycker om det på deras egna riktlinjer så just därför har vi inte använt det! Någon som frivilligt vill gå ut med om programet är bra för autosubmiting? Räknar med att det ska vara riktigt dåligt... om Google ser det! Skulle aldrig ta den risken! Dock är det alltid kul att se vad andra tycker och tänker...
Solutions är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-12, 13:56 #4
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Det finns ett antal kataloger som man alltid bör anmäla nya sidor till. Det innebär dock inte att man bör lägga ner någon större tid på att surfa runt på nätet och leta efter nya (värdelösa) kataloger att posta sin länk i. Som du själv skriver så "får man ett par bra länkar efter hårt arbete". Lägg istället en timma av din tid på att anmäla dig till de viktigaste katalogerna och strunta sedan i resten. Det är i alla fall mitt tips, men är din tid gratis så kan du ju spendera den med linksubmitíng.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-12, 13:58 #5
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Originally posted by Solutions@Jun 12 2007, 13:51
Det låter förnuftigt! Har själv kört mestadels manuellt... Någon som har testat Webposition Gold? Google skriver ju själv att dem inte tycker om det på deras egna riktlinjer så just därför har vi inte använt det! Någon som frivilligt vill gå ut med om programet är bra för autosubmiting? Räknar med att det ska vara riktigt dåligt... om Google ser det! Skulle aldrig ta den risken! Dock är det alltid kul att se vad andra tycker och tänker...
Jag känner inte till webposition överhuvudtaget eftersom jag aldrig arbetar med den typen av verktyg. Dock så kan inlänkar aldrig skada dig på lång sikt. En inlänk kan i värsta fall vara värdelös, men den kommer aldrig att påverka din ranking negativt. Annat är det med utlänkar.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-12, 14:08 #6
Solutions Solutions är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 33
Solutions Solutions är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 33
Citat:
Originally posted by Gustav@Jun 12 2007, 13:58
En inlänk kan i värsta fall vara värdelös, men den kommer aldrig att påverka din ranking negativt.
Där lärde jag mig någonting nytt! Alltid lika kul...
Solutions är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017