Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Öka konverteringen + designtips

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-02-07, 14:26 #1
maverik maverik är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 4
maverik maverik är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 4
Standard Öka konverteringen + designtips

Tjena,

Ansluter mig till skaran som själv är lite blind av att sitta och jobba med sin sajt hela dagarna så skulle behövs tips från nya ögon.

Framförallt tips på hur man kan öka konverteringen, men även rent estetiska tips på saker man kan förbättra är alltid trevligt.

webbutiken det gäller (www.manjana.se)
maverik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-07, 14:34 #2
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
Min första tanke var att produktbilderna på index inte är särskilt lockande och väldigt små? Kanske en ruta med specialerbjudanden med lite större - mer lockande bilder i ?
Eller kanske en scroll på index med lite flashiga produktbilder i stil med den här : http://www.mrgizmo.se/ (börjar scrolla efter någon sekund)

Senast redigerad av knullis den 2012-02-07 klockan 14:38
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-07, 15:26 #3
ADRTCK ADRTCK är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 146
ADRTCK ADRTCK är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 146
Är din grundtanke för tillfället (förstår att detta kan ändras) att få folk med bloggar att testa dina varor eller att få folk att köpa? Om det är alternativ två rekommenderar jag att du flyttar upp produkterna på förstasidan och gör bilderna större. Gillar heller inte att bilderna scrollar, tar för mycket fokus från själva produkterna. Jag skulle förminska den delen av sidan, eller dela upp den typ:

sidhuvud
-----------------------------
bilder som scrollar | produkter
-----------------------------
produkter
-----------------------------
sidfot

Hoppas det är någorlunda förståeligt... det jag menar är att förutom scrollbilderna borde det finnas möjlighet till köp eller dylikt direkt.

Tycker också att färgerna är lite väl mörka och inte så jättelockande när det gäller de kläder ni säljer - skulle det vara mer erotiska saker, eller skinnjackor eller nått i den stilen, skulle jag dock tycka att färgkombinationerna är perfekta.
ADRTCK är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-07, 15:27 #4
maverik maverik är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 4
maverik maverik är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av knullis Visa inlägg
Min första tanke var att produktbilderna på index inte är särskilt lockande och väldigt små? Kanske en ruta med specialerbjudanden med lite större - mer lockande bilder i ?
Eller kanske en scroll på index med lite flashiga produktbilder i stil med den här : http://www.mrgizmo.se/ (börjar scrolla efter någon sekund)
Tack för bra synpunkter! Är lite kluven över det där, håller med dig om att bilderna gott kunde vara tydligare och synas mer, men samtidigt är det precis som mrgizmo har det som jag INTE vill ha det, dvs tokplottrigt med miljarder boxar överallt, ska klura på om det finns någon mellanväg att gå tack iaf!
maverik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017