Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Checklista vid köp av Site / Domän.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-12-07, 01:39 #1
cermis cermis är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 60
cermis cermis är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 60
Jag har investerat i ett tiotal olika siter det senaste året, vill dela med mig
av vad jag lärt mig.



1. Kontroll av Säljaren. (med undantag av .nu domäner)
a) Se till att du tar reda på vem som äger domänen.
B) Se vart personen är skriven, lätt att göra via via iis eller whois. Med personuppgift och nummer känns det tryggare.
c) Bäst är att träffas, då kan man enklare avgöra om du vill ingå affär, i värsta fall, vi mindre belopp kan man ta det via telefon (det är lätt att söka på eniro). Via mail/MSN skulle jag aldirg köpa en site.
d) Är det en större summa kan det vara bra att gör en Kreditkontroll kostar ca 200-300:- så får du se konkurser, inkomster etc.

2. Kontraktet, viktigt att ha ett kontrakt som bevis för affären, om någon vill kan jag posta kontakt här som är skrivet att jurist men enkel kan ändras efter behov.

3. Betalning sker bäst vid en träff, när säljaren skrivit på sitt webhotells överlåtsepapper kan man göra en enkel betalning via en banköverföring.

4. Kontroll av sidan, för att se verkliga inkomster är det viktigt att se grundtrafiken som man kan använda alexa.com eller google analytics (se till att se den live, har varit med om personer som manupilerat screenshots). Addsense och det eventuella affiliate-rapport. Se upp med om trafikutvecklingkurvan omden har onormalt hög runt säljdatum så kan det tyda på att de har "boostat" trafiken isamband med försäljningen.

5. Inlänkar kan kontroleras med yahoo eller linkdiagnosis.com



Har någon fler tips blir jag glad
cermis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017