Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Feedback, betalning för uppfräshning möjligt.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-11-16, 16:16 #1
LarsAgerstrand LarsAgerstrand är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 40
LarsAgerstrand LarsAgerstrand är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 40
Standard Feedback, betalning för uppfräshning möjligt.

Hej,

Jag är varken designer, programmerare eller webmaster egentligen.
Ändå så bygger jag och administrerar en hemsida

Men hur som helst, jag har gjort en design till en hemsida som ska fungera i Europa.
Jag vill gärna ha lite generella synpunkter på denna design och hur jag ska förbättra den.

Om någon lämnar ett utarbetat förslag på förbättringar så är jag beredd att betala för dessa om jag blir nöjd.

Att tänka på:
Sidan riktar sig till brandmän och detta område.
Många som ska använda sidan är inte bra på internet, dvs den måste vara tydlig och enkel att navigera.
Många som använder sidan kanske inte längre har perfekt syn, åter igen tydlig.

Jag gjorde innan en helt annan design som har då fått mycket kritik för att vara för mesig. Dock så fungerande den ju bra ur andra synpunkter.
Så nu måste designen vara mer åt det hållet jag nu gjort med starkare färger och mer fart helt enkelt.

www.brandskyddsinfo.se/bilder/1.jpg

Så, tacksam för synpunkter!

Mvh / Lars
LarsAgerstrand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-16, 17:05 #2
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
Hur hade du tänkt uppdatera sajten med det typsittet? Är det bilder eller tänker du köra med att script (cufon) som byter ut typsnittet?

Jag antar att det är lång ifrån alla som har det typsnitt du använt. Kör på mer webbsäkra typsnitt till menyer m m är mitt råd.

Inboxningen av produktbilderna tycker jag inte fungerar i nuvarande form.

Personligen känner jag att det är allt för plottrigt på den sida du visar upp. Ögat vet inte vart det skall stanna och allt blir otydligt.

Färgerna, och blandningen fungerar rätt så bra mot målgruppen och för syftet, men ikonerna får du ta och göra om eller byta ut.

Du verkar ha hittat skugg och bevel-effekterna i Photoshop iaf, men det känns överanvänt.
Förenkla, tycker jag.
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-16, 17:37 #3
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Tycker nog också att det är lite väl plottrigt - dvs får en riktigt "busy" känsla. Många gånger är svårigheten att hålla det enkelt och få fokus på just det målet man har med sidan. Det är så mycket man vill visa på en gång. Det finns massor med val. Vad vill du helst första klicket skall vara? Utgå från det i din design. Led dem genom processen.

Utöver sidan - var säker på att du går igenom dina flöden ordentligt. Där finns massor att vinna på helt korrekta flöden och göra det så enkelt som möjligt för kunden. Där efter kommer smarta automatiska e-mail som Amazon är så bra på. Köpte de den blåa vill de säkert ha den röda... :-)

Läs gärna Dannes blogg - där det finns en hel del tips att läsa och lära. Titta på denna tex - ett litet enkelt trick att få upp konvertering.

http://www.ehandel.se/dan/trygg-e-ha...tering-med-19/
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-16, 23:28 #4
LarsAgerstrand LarsAgerstrand är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 40
LarsAgerstrand LarsAgerstrand är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 40
Först, tack så mycket för era synpunkter!
Det överstämmer rätt väl med mina då jag också tycker det blir för mycket, för plottrigt helt enkelt.

Men jag duger inte till att få det bra, jag vill heller inte ta bort funktioner för att få ner plottrigheten.

Jag var lite klumpig i min första skrift för där låter det som att jag programmerar hela sidan vilket jag inte gör. Det är ett företag som gör detta åt mig men jag vill lämna en layout till dem som gör att jag får sidan som jag vill.

Jag har begärt förslag av dem men de lyckas aldrig få något jag gillar, så jag tog saken i egna händer med det.

Därav så kommer de att byta ut fonten till något som fungerar mm.


Hur som helst, jag vill gärna ha fler synpunkter eller förslag på hur jag kan få ner plottrigheten helt enkel.
Eller om någon vill göra ett förslag åt mig så kan jag betala en slant, jag är lite stressad så det vore trevligt!

Vad är det för fel på iconerna? fula? De indikera saker/förändringar hos produkten.
LarsAgerstrand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-17, 08:16 #5
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
Ikoner ska vara självsägande, vilket jag inte tycker att de gör i detta fall
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-17, 09:09 #6
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
Jag är inte något designgeni själv, men för att förenkla hela sajten tycker jag att du ska ta bort knapparna "Administrator" och "FAQ". FAQ kan du lägga in under HELP, och Administrator har överhuvudtaget inte på sidan att göra eftersom det inte är något kunden behöver.

Jag tycker inte att fadeningarna överallt är snygga. Det ser som sagt ut som att du just hittat dessa effekter och leker med dem som ett barn.

Det är mycket svårt att veta vad ikonerna betyder. Vad gör mappen med en pil på? Och mappen med en enkelriktat-skylt? Kanske kan du ersätta dessa med textlänkar?

Har knappen "Add Eguipment" något särskilt syfte som gör att den måste finnas på förstasidan?
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-17, 10:14 #7
andi andi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 344
andi andi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 344
Använd inte versaler överallt.

Gör sidan luftigare, det finns ingen marginal mellan de olika produktrutorna. Använd en mindre fontstorlek och glesa ut litegrann. Överlag tycker jag det är för stor fontstorlek, både i menyn till vänster och i sidfoten. Behövs ingen ram runt bilderna.

Layouten i sig är bra. Menyupplägget funkar, sökfunktionen sitter så den syns.

Senast redigerad av andi den 2009-11-17 klockan 10:16
andi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-17, 15:53 #8
LarsAgerstrand LarsAgerstrand är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 40
LarsAgerstrand LarsAgerstrand är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 40
Suveränt, tack för alla synpunkter åter igen!

Jag har gjort en del förändringar som ni ser på denna bilden.

www.brandskyddsinfo.se/bilder/2.jpg

Jag har gjort det lite luftigare genom att ta bort lite och dragit in kanterna på produkterna, minskat storlek på en del text, tagit bort en del versaltext, ändrat en ikon, tagit bort ramarna runt produkterna mm.

Ang ADD PRODUCT knappen så är den viktig att den alltid är synlig, dock så kan ju de knapparna ändra form/färg/typsnitt mm men de är båda ganska viktiga att de ska synas någonstans.

Ikonen berättar att produkten innehåller inlägg från medlemmar, dvs frågor mm.

Ska jag ändra fler versaler till vanlig? Ännu mindre storlekar? Fler förslag tages tacksamt emot!

/ Lars
LarsAgerstrand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-17, 17:14 #9
fooztrs avatar
fooztr fooztr är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 465
fooztr fooztr är inte uppkopplad
Flitig postare
fooztrs avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 465
Du bör byta typsnitt på nästan hela sidan. "Army" stilen tycker jag inte om, borde testa med Arial 12/13px. Använd inte "strong" effekt på texten i kontentan, blir nästan svårt att läsa.

Det är helt okey att använda strong effekt på texten när texten ligger mot en meny/fördelarna etc.

Där har du lite synpunkter från min sida

Citat:
Ursprungligen postat av LarsAgerstrand Visa inlägg
Suveränt, tack för alla synpunkter åter igen!

Jag har gjort en del förändringar som ni ser på denna bilden.

www.brandskyddsinfo.se/bilder/2.jpg

Jag har gjort det lite luftigare genom att ta bort lite och dragit in kanterna på produkterna, minskat storlek på en del text, tagit bort en del versaltext, ändrat en ikon, tagit bort ramarna runt produkterna mm.

Ang ADD PRODUCT knappen så är den viktig att den alltid är synlig, dock så kan ju de knapparna ändra form/färg/typsnitt mm men de är båda ganska viktiga att de ska synas någonstans.

Ikonen berättar att produkten innehåller inlägg från medlemmar, dvs frågor mm.

Ska jag ändra fler versaler till vanlig? Ännu mindre storlekar? Fler förslag tages tacksamt emot!

/ Lars
fooztr är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-18, 15:49 #10
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
Citat:
Ang ADD PRODUCT knappen så är den viktig att den alltid är synlig, dock så kan ju de knapparna ändra form/färg/typsnitt mm men de är båda ganska viktiga att de ska synas någonstans.
Vilken knapp menar du då? Jag ser ingen knapp som förmedlar KÖP eller "lägg i kundvagn".
Flaggikonerna fattar jag fortfarande inte vad de gör och varför blaffa upp "NOT YET RATED" - det har ingen mening.
Bättre är väl bara att visa upp fyra- eller femstjärniga ikoner, annars är det risk att ingen köper de som inte har så bra betyg. Det räcker att en person betygsätter en produkt som dålig för att detta fenomenet skall uppstå.
Eller varför inte facebook-stuket "Like". Det skall inte gå att dis-like.

Byt typsnytt i menyn; den markerade mategorin går inte helle ratt läsa.
Specialtypsnitt endast i rubriker, om något.
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017