FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
En av mina nystartade lilla projekt till en kund är hundsmycket.com (inga kommentarer tack) Denna sida visar PR 6 men den är helt ny. Kollar man i Googles cache ser man "Parkerad hos Loopia" och URLen www.wenner-grenstift.a.se. Google tror alltså att sidan är www.wenner-grenstift.a.se på något sätt. Nu undrar jag varför? 301 redirect? Är det negativt för sidan? Lite råd tack. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har också så på en domän, det är väl google som blivit lite snurrig av många domäner som är redirectade till samma server eller något.. jag räknar med att det går bort i nästa update
![]() SKulle inte oroa mig om jag var dig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ok tack för info Grazzy.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Jag kan bekräfta att det är som grazzy skriver. Google's "dulicate content" filter, ( förövrigt den som ser till att www. & utan www. får samma PR om sidan har samma innehåll ) har slagit in när sidan varit parkerad länge.
Problemet löser sig direkt när google uppfattar att sidan nu har "unikt" innehåll. Thomas
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|