FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Då vodafone gått ut med ett mycket bra erbjudande gällande BlackBerry terminaler så undrar jag då detta ändå kräver en del såsom Windows Small Business Server med Exchange för att kunna synka outlook med kalender samt e-mail med deras kryptering och push-teknik. Riktigt bra koncept verkar det som! Speciellt i företag med flera anställda.
Se telefoner/terminaler: http://www.vodafone.se/513_3.jsp Se abonnemanget: http://www.vodafone.se/510.jsp?flash=yes -> Min fråga är, då det känns lite overkill att köpa in en ny server + windows SBS + konfigga denna + köpa terminaler och abonnemang så finns det kanske webbhotell/företag som redan jobbar med detta som man kan hyra tjänsten av dom eller dylikt? Någon som har tips? (Ps. Tråden kanske är aningen felplacerad, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Ds) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Med risk för att hamna lite off topci: Har Blackberry kommit med svenskt tangentbord ännu?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
(om de nu inte kommit nån i dagarna som jag inte provat då d.v.s.) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Bump. Ingen som har mer info om detta? Inget företag som hostar/hyr ut servrar med Exchange+BlackBerry?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Gör man snabbt överslag så landar väl en sån tjänst på runt 60-70:- per månad enbart i driftkostnad för webbhotellet, därtill ska procent på för vinst och då känns de lite som att det blir lite för dyrt för den stora skaran av kunder, vilket begränsar målgruppen och i samma veva måste kostnaden bli högre för att täcka. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Måste fråga dig som är/bör vara insatt i sånt här.
Kan man inte i exchange hantera flera olika domännamn, då skulle flera småföretagare kunna ansluta till en och samma server och därmed får du/någon upp intäkterna per server? - Det finns säkert fler här på WN som haft nytta av en sådan genial lösning om de bara sett, provat och förstått hur väl det faktiskt fungerar. Enligt det jag hörde hos Datafant (som är en ÅF av BlackBerry) var att en 2Ghz server kunde hantera 500 anställda, och många av företagen här på WN (och andra ställen) är 1-5 personer, då kan man få in ganska många företag på en och samma server om bara Exchange (och windows) kan hantera det! - Givetvis krävs det att företaget som håller i det håller väldigt hög säkerhet + backup då uppgifterna absolut inte får komma ut eller blandas ihop, elelr försvinna... Men detta känns ju mer som en självklarhet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Med SPLA, vilket är det enda avtal som får användas för att hyra ut tjänster baserade på MS Exchange, kostar varje konto cirka 35 kr/mån om jag minns rätt. Detta är ren licens per användare.
Sedan tillkommer licens för operativsystemet, hårdvara, drift etc. Ett företag som däremot har en egen exchangeserver omfattas av andra licensavtal som är avsevärt billigare per användare. Det enda webbhotell jag stött på hittills som använder Exchange är IT-norr. Kanske kan de erbjuda det du behöver?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |