FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag håller på att bearbeta min arbetsgivare för att jag ska få ett eget kontor. Vi har ett öppet kontorslandskap och jag tycker det är jobbigt att programmera och utveckla system i en stundtals stökig och högljudd miljö. Tror att många andra programmerare känner igen sig.
Någon som har tips på bra länkar till sidor med hårda fakta om ämnet, tex att det kan vara stressande mm, så att jag kan få lite sakliga argument? Min chef svarar alltid att jag ska använda hörlurar, men jag gillar inte att ha hörlurar på mig alltid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Kolla med arbetsmiljöverket. En tillfällig lösning kan vara peltorhörlurar, blir dock varmt om öronen.
Senast redigerad av Omega Man den 2011-02-27 klockan 18:02 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Företag som jag besökt som kör med öppet landskap brukar också ha "tysta" rum där man kan stationera sig om man vill komma ifrån oljudet. Ni borde alla fall ha nått sånt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har skickat ett mail till AMV, får se om de svarar. Att få ett tyst rum vore fantastiskt, men jag ser utsikterna som mycket små för det.
Är det fler än jag som upplever det besvärande att försöka utföra koncentrationsarbete i högljudda miljöer? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har det nog tvärtom. Jag har hellre på tv + musik och annat oljud för att kunna koncentrera mig. Är det för tyst blir det inget gjort.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag jobbar själv i ett öppet kontorslandskap som programmerare, dock är det ganska väl isolerat så jag har inga problem med ljud från dem andra. Skulle det bli för mycket kackel tar jag på mig ett par väl isolerade hörlurar, funkar även utmärkt som hörselskydd om man tröttnat på musiken
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag skulle nog ha svårt att sitta i ett öppet landskap. Då tycker jag bättre om lösningen att ha ett par personer med liknande arbetsuppgifter i ett rum. 2-3 stycken kollegor känns bättre än 10-20, och man slipper känna sig helt isolerad. Kan det vara något som passar dig och din arbetsgivare?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Kör Apotekets bästa öronproppar + Peltor hörselskydd så blir det dödstyst.
![]() Annars lossnar det nog om du påpekar att du bli X procent effektivare med tystare miljö. Sen gäller det att leverera också. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har samma problem. Det är väl 120 pers i kontorslandskapet och det stojas hejvilt. Hörlurar fungerar inte eftersom jag får obehagliga tryckförändringar i örat om jag sitter med dem på för länge.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|