Kom ihåg mig?

Siffror på ökad omsättning

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-08-26, 16:00 #1
snichme snichme är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 7
snichme snichme är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 7
Kanske lite dålig rubrik, men jag vet inte hur jag ska förklara det här.
Jag undrar om det finns några siffror på hur mycket man kan öka sin omsättning om man har en hemsida.
Alltså hur mycket mera kunder man kan få tack vare att man syns på internet...

Tänkte att det kan vara intressant att ta med när man ska skicka ut lite reklam
hoppas nån förstår vad jag menar...
snichme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-27, 01:27 #2
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Din fråga är nästan omöjlig att svara på. Om du säljer en hemsida till ett företag och lägger ut denåt de, så ökar det i stort sett 0 för företaget. Sidan måste sedan marknadsföras på rätt sätt för att det ska ge frukt.
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-27, 18:28 #3
vco-systemss avatar
vco-systems vco-systems är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 774
vco-systems vco-systems är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
vco-systemss avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 774
Det har också väldigt stor betydelse vad företaget sysslar med.
vco-systems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-28, 01:38 #4
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
För några år sedan fanns det ett reklamhäfte som delades ut till 1,4 millioner av Sveriges villahushåll. I detta häfte kunde man kryssa i att man vill ha mer infomation från X-, Y- och Z-företaget och sedan skicka det till företaget som gav ut reklamhäftet.

Jag gjorde ett program för behandling av inkomna svar åt företaget och kunde därmed ta del av responsen. Åt ett av företagen i häftet gjorde jag en hemsida, då de inte hade något. På hemsidan fanns en funktion där man kryssade i vilka produkter man ville ha mer infomation om.

Jag har kunnat jämföra responsen på dessa två alternativ i förhållande till den kostnad företaget har fått lägga. Responsen var vida överlägsen från deras hemsida. Detta var på den tiden man inte pratade om sökmotoroptimering och inte visste vad .t.ex. Google AdWords var för något.

Ta dock inte nämnda som någon form av måttstock. Att mäta respons av reklam är nog otroligt nyckfullt. T.ex. har jag en vän som annonserar om en tjänst som är relaterad till bilar. Han brukar annonera i Stockholm City och Metro i Stockholm. Det kan tyckas att en annons som är relaterad till bilar borde ligga på sidan om bilar i dessa tidningar, dvs. att annonsen ska ge mest respons på den sidan. Icke! Annonsen ger bättre respons om den inte liggar på bilsidan.

Du kan åtminstone säga till dina eventuella kunder, att med en hemsida kan de åtminstone göra reklam för företagets produkter eller tjänster på Internet.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017