FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har en kund som vill byta från sitt nuvarande hotell, där han betalar svinigt mycket och har insett detta. Borde betala mycket mindre, vilket jag också har förklarat för honom. Kruxet är att de kör en eller 2 sidor skrivna i ColdFusion (cfm-filer). Fråga mig inte varför? Kunden vill även att webbhotellet sköter årsbetalningen av alla .se adresser är .com adresser. Är det någon som kan åtå sig kunden? Maila mig ett ca. pris per år för detta inkl. eller exkl. moms (för kundens räkning):
.se adresser: 8 st .com adresser: 3 st Av ovanstånde är 8 stycken domäner endast domänalias som pekar mot 1 eller 2 domäner av ovanstånde. 1 domän har för tillfället pekning mot en mapp på deras konto, alltså kommer den behöva ett enkelt konto. 2 domäner har egna konton på vardera 5MB och 10MB mySQL utrymme, mySQL, ODBS-koppling (varför kunden uppger det vet ej), Statistik (Awstats), ....lite standard som mail och dylikt. Trafiken de verkar använda upp är i storleksordningen 4-8GB per månad, alltså inga större problem för de flesta... Någon intresserad av denna kund? |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|