FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Enligt IDG.se är nu nomineringarna för årets sajt som utdelas för nionde året irad av Internetworld, nu klara.
De ser ut som följer: Media: Aftonbladet, Kanal 5, Svd, SVT, Sveriges Radio Shopping: Blocket, Bytbil, Ellos, Discshop, Pricerunner Nöje: Blip.se, Brafilm, Demoradio.se, Dvdforum.nu, Glimz.net, http://www.nöje.se/ Nytta: Eniro, Hitta.se, Ne.se, Posten, Wikipedia Myndighet: Försäkringskassan, Konsumentverket, Skatteverket, Tullverket, Vägverket Ekonomi/hushåll: Aktiedirekt, Avanza, Ica, Skandiabanken, Tasteline Community: Fotosidan, Lunarstorm, Mötesplatsen, Qx.se, Spraydate Resor: Avinet, Flygvaruhuset, Luftgrop, Mytravel, Travellink Sport & spel: Atg, Expekt, Svenskfotboll, Svenskafans, Svenskaspel Kultur & debatt: Artliberated, Epigon, Nummer, Omkonst, Piratbyrån Ska bli intressant att se vilka som vinner även om jag inte ger mycket för Internetworld och deras reklamfinansierade(och såväl reklampåtryckande) verksamhet. De som är bold/tjocka ovan är de jag skulle tro vinner iaf. Vilka tror ni? /Joel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Media: Om jag inte minns fel så har SR vunnit 2 år i rad, det får väl räcka? SVT kanske? SVT har ju valts till årets sämsta sajt förr, vore kul med revansch.
Shopping: Pricerunner har ju vunnit nån eller några gånger, nu har dom ny fräsch design på sidan. Mycket snack om blocket på senare tid, står mellan de 2. Nöje: Är inte insatt i nån av de nominerade. Nytta: hitta.se är väl en bra kandidat Myndighet: Den var svår. Både FK och VV har kommit med nya bättre sajter. Mycket svårt som sagt. Ekonomi: Aktiedirekt låter väl rimligt. Community: Lunarstorm suger, fotosidan vore kul! Resor: Flygvaruhuset må vara stora, men deras sida suger - rörigt. Då är deras lågprissattsning flygcentrum.se bättre. Travellink har en mycket bra plattform. Luftgrop har lyckats bra med sin prisjämförelse motor. Står mellan Travellink och Luftgrop. Sport: ingen uppfattning Kultur: Känner bara till piratbyrån, skulle vara kul att välja dom som kontrast till antipiratbyrån som fått för mycket uppmärksamhet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Fan oxå!
Jag är inte ens nominerad. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, vi blev nerpetade från resekategorin också ser jag :( snyft..
Förra året kom vi 3:a som årets resesajt och 2:a som årets nykomling. Där ser man vad man kan tappa snabbt i denna branchen, vi har legat lite på latsidan detta år tyvärr. Men men... nya tag i år.. nästa år är det vi som skall stå på pallen :) /MJ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Är det män 35+ som gör nomineringarna?
Då, om man driver en ungdomsajt kan man ju aldrig bli nominerad.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Media: SVT
Shopping: Amazon och Ebay ;D finns inge bra i Sverige Nöje: Piratebay.org Nytta: Eniro Myndighet: Skatteverket Ekonomi/hushåll: FSB Community: WN Resor: Resedagboken Sport & spel: Svenskafans Kultur & debatt: Piratbyrån |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
SR vinner nog igen. Innehållet är oslagbar. De får ju driva in egnda skatter.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
VARFÖR är blocket.se med?
Har aldrig förstått varför sidan är så hypad, den har världens tråkigaste design och utformning. Den har många annonser, men jag tycker fortfarande att själva upplägget är så 90-tal. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Money talks.
|
|||