FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Skulle vara tacksam för feedback/förslag på förbättringar på min site USKA Online, framför allt med avseende på layout/struktur
Adress: www.uska.se |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Vet inte vad jag ska säga, känns väldigt gammalt, hemsk färg, och loggan, känns som den inte har någonting alls med Undersköterskor att göra, dessutom tycks den har förstörts i komprimeringen. Om man skulle ignorera all text på sidan, så skulle jag aldrig gissa att det hade med sjukvård att göra.
Sjukvårdens färg är väl blå och vit så det är väl en riktning att ta...?, Försök återspegla sidan design efter innehållet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Du borde designa om från grunden. Tänk på målgruppen. Antagligen flest tjejer.. ålder vet jag inte, men det kan du säkert ta reda på.
Tanken är ju ganska bra att göra en site för undersköterskor, så med en ny design kan det funka. Ger dig samma tips som Alpha gav mig.. kolla på http://templatemonster.com/ så får du en känsla över vad som är "modernt" .. Lycka till! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Modernt om man är 12 bast och gillar britney spears eller seriös webbutvecklare och tjänar pengar på det man gör?
En del på template-monster är bra, men jag tror nog att en sån enkel grej som att inte fylla sidan med annonser och framförallt ha en layout som inte gör att man får en scrollbar i sidled i 1024x768 är steg 1 & 2 i det här fallet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Administratör
|
Måste skrolla i sidled med 1024*768 :/
Thomas
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Håller med om vad thomas säger.
Tycker inte man skall behöva scrolla åt sidan med 1024*768 (gärna detsamma i 800*600) Men någonting i stil med apotekets hemsida vore rätt trevligt, just i design väg. :) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|