FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Företagare har massor att tjäna på att hemsidan hamnar högt i Google och andra sökmotorer.
Branschen dräller dock av konsulter, som lovar mer än de håller. På nätet finns också skojare som lockar med plats i hundratals sökmotorer - men allt du får är mer spam. FAKTA Tips i ny bok Titel: 100 sidor om att få din hemsida högre placerad hos sökmotorerna. Författare: Stefan Ekberg. Utgivare: Förlaget redaktionen. Pris: Cirka 350 kr. Läs mer: http://w1.sydsvenskan.se//Article.jsp?article=10111440 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Lite relaterad information: http://www.webmasternetwork.se/index...ST&f=11&t=6079
Edit: Fungerar inte att göra klickbara länkar. Man kanske måste ha den rätta statusen? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Säger bara .... BAH!! :angry:
”Stefan Ekberg menar att det varken krävs konsulter eller höga kostnader för att lyckas på nätet.” - Så det som krävs för att lyckas på nätet är då en bok för 350 kr? Tidningarna publicerar vilket rubbish som helst nuförtiden, men en sak ska Stefan ha, det lönar sig att skicka pressreleaser. Gratis reklam - är bra reklam.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Kan även tillägga att jag skickade ett mail till "journalisten" som har publicerat denna "artikel".
”Till exempel knepet att även lägga in felstavade nyckelord, "dåligt" språk och dialektala varianter. Många som söker på nätet slarvar med språk och tangentbord.” Lite fundersam på vilket sätt han rekommenderar läsarna att göra detta.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Anledningen till att jag publicerade länken här var för att precis få denna reaktionen...
Att skriva en bok om detta tror jag är ren bullshit. SEO är knappast man lär sig genom att läsa en bok. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Mmm jag hoppas få svar från journalisten på mina frågor jag skickade vid lunchtid idag, men det är inte så troligt antar jag.. eller ännu hellre en kommentar från Stefan himself..
Att branschen innehåller många skojare är dock sant och det borde uppmärksammas. Men o andra sidan så har tex Comitnet uppmärksammats en hel del, men problemen kvarstod i alla fall sist jag hade kontakt med dom.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Ehh, hur lär man sig SEO då Jonas? Genom den magiska SEO-klubben där bara medlemmarna berättar dom hemliga knepen om keyword density i title-taggen?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Snälla Grazzy,
det är väl ingen som påstår att man inte lär sig något i boken.. Självklart kan det säkert finnas en del nyttiga tips. (som även finns att läsa på nätet). Det jag reagerar kraftigt på är kommentarerna runt omkring, sättet han presenterar den på.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hur ska han presentera sin _egna_ bok? Kanske såhär tycker ni:
"Jag har skrivit en ganska medioker bok om sökmotoroptimering. Personligen kan jag nästintill inget om ämnet förutom det jag läst på diverse hemsidor. Min egen hemsida finns inte ens med på google för jag förstår absolut ingenting om sökmotorer om jag ska vara ärlig. Boken har jag skrivit för att tjäna en snabb hacka på hemmafruar som precis upptäckt internet." |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Citat:
Men jag tar åt mig utav det jag läser här och på andra ställen. Enligt vad jag läst här så verkar det vara många år bakom det innan man kan det bra. Att läsa en bok och sedan kunna allting är nog rätt omöjligt, vilket också var det jag ville få fram. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|