FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Kan några nämna några bra hemsidor som erbjuder DNS hantering för domänerna.
Jag har ca 100 domäner som jag vill samla på 1 ställe. Ett ställe där jag själv har full kontroll över mina domäner då det gäller DNS inställningarna. Har inget emot att betala för denna tjänst. Måste dock vara ett seriös aktör som erbjuder dessa tjänster för att det ens ska vara värt det. Tackar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jga tror faktiskt att dom flesta registars "erbjuder" detta.. Kolla godaddy.com exempelvis.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag använder loopia för .se och .nu och godaddy för .com .net .org .info
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag använder www.zoneedit.com (5 gratis domäner, $350 för 100 domäner) och den har funkat bra.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Loopia, har de så man kan logga in och sköta sina .SE adresser? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Haghjoo din hacker
Kör loopia för .se och godaddy eller namecheap för .com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Loopia går bort direkt, ringde just å fråga och jag behövde ett webhotells abonemang och då kunde
jag bara administrera 1 domän, jag kunde d.v.s. inte ha 50 .se adresser hos dem å ändra enskilt varje domän till olika IPn m.m. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Zoneedit fungerar mycket bra för det ändamålet. Har också extra features som t.ex. stöd för frameforwarding i webbgränssnittet. Ger dessutom möjlighet att lägga till egna DNS:er direkt i gränssnittet samt möjlighet att köpa till ytterligare DNS:er (förutom de två som är standard) omgående för specifika domäner om det skulle önskas. De ger dessutom då möjlighet till fysisk spridning för DNS:erna mellan olika platser i USA samt i Tyskland. Stöd för betalning via Paypal eller kontokort. Bra (snabb) support, enligt mina erfarenheter, för individuella/brådskande ärenden.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Hoppas du uppdaterar tråden när du valt.
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|