FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
http://www.realtid.se/ArticlePages/200412/...ltid232.dbp.asp
http://www.realtid.se/ArticlePages/200412/...ltid415.dbp.asp Idiotiskt av AMS att gå med på att "låna" domänen från början. Utan detta lån hade förstås inte värdet varit detsamma. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En anmälan till IIS borde väl gynna AMS eller. Varför skulle SEDO ha rätt till domänen och "platsbanken" har varit inarbetat sedan länge hos AMS. Det är väl som fallen med SVTs nyheter.se domän. Förstår bara inte varför AMS inte tog upp detta till IIS direkt 2003?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Frågan är hur många som vågar lägga ett bud på ett domännamn och köpa det för 100.000 kr eller mer, för att sedan bli indragen i en juridiskproccess mot en statligmyndighet som flera år innan skapade begreppet platsbanken. Fast, sitter man på ett storföretag så kan man ju alltid ta lite från marknadsbudgeten och se det som ett PR-knep. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Jag läste artikeln marcuss! Förstår bara inte varför AMS inte gjorde detta för länge sedan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Anledningen var väl antagligen att det är ganska svårt att påvisa att någon handlat i ond tro när de är experter som SEDO man har att göra med. SEDO la ju inte ut den till salu påengång (vilket då skulle kunna vara ett tecken på ond tro). Dvs köpa, endast för att sälja påengång. Det är väl först nu det finns gott underlag att vinna en tvist och AMS har ju inte förlorat något på det hittills. De har väl inte ens behövt betala årsavgiften för domänen? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Administratör
|
Att driva en webbplats till en sådan omfattning, och inte äga domänen ... vinner de inte tvisten eller auktionen, tycker jag att de bara har sin egen okunskap att skylla på.
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
VIP
|
Jag tror ju att Sedo i första hand försöker få positiv reklam och ett gott anseende (barncancerfonden, hmm) och i andra vill dem väl mjölka AMS på så mkt dem kan...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Gott anseende? Ja verkligen, massa anseende får dom av mig när dom mjölkar svenska staten på pengar.
Det är du och jag som kommer att få betala dom där 7.2 miljonerna (eller vad det nu landar på) i form av skattepengar. Sen vart sedo skänker dom till ger jag faktiskt fan i. Hade dom tagit dom själva hade jag åtminstonde fått nöjet att inleda en bojkott ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
man skulle köpt den och kopplat till en sida som är parodi på deras verksamhet. Skulle behövas för att det ska hända nåt.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|