FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej
är det någon som har haft problem med ändring av dns till privata nameservers som finns i usa. Mitt problem är att mina ompekningar inte går igenom och alla säger att det måste vara fel hos andra parten??? Hjälp!! Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vilken .se-domän gäller det?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har provat med flera domän
skinteboportalen.se bohusfotoskola.se martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
....och till vilka namnservrar vill du peka om dem?
I dagsläget är ovanstående ompekade mot ns1.imfolio.com. och ns2.imfolio.com. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
jag har provat att peka om dem till antingen:
ns1.hanngren.net ns2.hanngren.net eller ns1.imfocom.com ns2.imfocom.com ompekningarna går inte igenom Har du någon lösning på detta så är det guld värt Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Detta har tagits upp innan här på forumet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag är ganska ny här och inte hittat svar på mitt problem
vet någon var detta tagits upp innan så dela gärna med er martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Gör ompekningen till ns45.websitewelcome.com och ns46.websitewelcome.com istället för det är dessa två som ns1.hanngren.net och ns2.hanngren.net uppger som NS (namnservrar) för de två domänerna.
NIC-SE kontrollerar, att de namnservrar som du önskar göra ompekningen mot, vid en direkt förfrågan även uppger exakt samma namnservrar som ansvariga för domännamnen ifråga. Om du ber NIC-SE göra en ompekning mot ns1.hanngren.net och ns2.hanngren.net och dessa vid en direkt förfrågan säger att namnservrarna för de två domänerna är ns45.websitewelcome.com och ns46.websitewelcome.com (även om dessa har exakt samma IP som ns1.hanngren.net och ns2.hanngren.net) så nekas ompekningen av NIC-SE. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kan du säga mig vad det är för igentlig skillnad på mina privata namn servrar och de som mitt hosting bolag ger mig ns45.websitewelcome.com
När och varför skall man använda sina egna namnservrar? Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Egna namnservrar behöver du bara om du verkligen har egna namnservrar, det vill säga namnservrar där du själv kontrollerar dns-zonerna. Ett webhotell eller liknande erbjuder dig normalt att delegera domänen till deras namnservrar, vilket blir enklare för dig.
Det är först om du börjar skaffa egna servrar som egna namnservrar blir aktuellt, som jag ser det.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|