FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Jag driver ju en webbutik sedan många år som främst säljer bläck & toner. Har väl hinnit bli lite halvstora med ganska många tusen kunder. Men tyvärr hände något i tisdagskväll när en av våra leverantörer (nämner inte vilken) skulle uppdatatera webshoppen. ALLA kunder får då ett mail (vissa upp till 12st) där det står att deras beställning är packad och skickad och kommer levereras inom 3dagar. Man kan säga att det blev ett ramaskri med mail (hundratals), telefonsamtal (hundratals) med kunder som var oroliga. Vissa trodde någon beställt i deras namn, vissa trodde de beställt på fyllan ja det var många olika varianter. Vissa tog det med en (de flesta via telefon iallafall) klackspark när vi förklarade vad som hade hänt. Vissa hotade med polisanmälan (endast de som mailade ) Reaktionerna varierade som sagt. Summasummarun så tror jag tyvärr att vi kommer förlora en del kunder(kanske hundratals) på detta misstag. Vi har väl också skapat en del badwill genom detta. (tyvärr) Ganska många arbetstimmer går åt att svara på frågor ang detta. (Dagen efter så ringde det från 7på morgonen till 10 på kvällen oavbrutet) Frågan är om man kan kräva någon sorts ersättning för detta av vår leverantör. Vad skulle ni göra? / En något sliten johan |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|