FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej!
Jag bara undrade om någon som är bra på OS system och sånt som kan svara på följande fråga?: Min dator (bärbar toshiba) har 2 hårddiskar varav 125GB i varje, går det då att installera MAC OS på den andra hårddisken som knappt är använd och sedan när man startar upp datorn och välja "hårdisk 2" så startar MAC OS istället för windows vista?? Eller finns det ngt knep för att ha både MAC OS och WINDOWS VISTA ??? Tacksam för svar! MvH! //Philip Andersson! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det går att installera Mac på andra datorer en apples egna dock är det risk för att du inte har stöd för drivrutiner till alla möjliga saker, det som kan hända är att du får ingen bild, inget nätverk med mera.. Det är inte heller tillåtet (tror jag), med andra ord: ingen support, ingen garanti.
Jag tycker du borde testa att installera det med Vmware eller något först innan du börjar pilla, om du fortf. vill förstås ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det bästa knepet är nog att köpa en mac och sedan köra bootcamp. Visst är det teoretiskt möjligt att köra os x på din toshiba. Men du måste hålla på och hacka och patcha och saker kommer inte fungera bra. Du kan inte köra programuppdateringen osv. Os x gör sig helt enkelt inte bra på en ickemac. Bara att acceptera. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
ahaa! Tack för svaren tänkte inte på att det bara finns MAC OS på MAC datorerna :/
Ska kolla upp det med VMware tack Rokkan1 och tack retypejonas för ditt snabba svar! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kör på VirtualBox istället. Funkar felfritt och är gratis men det kanske vmware är också nu för tiden?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
VMware Server har varit gratis i flera år. VMware ESXi
är sedan ett år gratis. I trådskaparens fall är det VMware Server som gäller. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det är ett kontraktsbrott att installera OSX på annat än Apple-hårdvara.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
För att köra OSX på en PC, så måste processorns stödja SSE3.
Kolla med CPU-Z om din processor stödjer SSE3, det måste också vara en Intel, (kanske inte gör något när det skall köras i VMWare) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|