FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
jag har skaffat mig en laserskrivare, ett kundnummer hos Posten och användaruppgifter för Pacsoft online. Idag skulle jag skicka ett brev mot postförskott, bara för att testa systemet. Efter ett par försök lyckades jag få utskriften att hamna på rätt ställe på det självhäftande laserarket. När jag väl hade lyckats med det klistrade jag arket på mitt lilla paket och traskade iväg till det lokala Postcentret. Allting väl, hittils. På Postcentret gick det mindre bra. När jag skulle skicka paketet sa kvinnan bakom kassan något om att jag måste ha en följesedel.. sedan sa hon att hon var osäker och att hon skulle ringa kundservice. Vilket hon gjorde. Jag fick veta att det skulle tillkomma en fakturaavgift på 50:- om jag ville betala mot kredit (på utskriften som skapades av Pacsoft online står det "kreditkund"). Den här avgiften skulle tillkomma varje gång jag ville skicka ett brev eller paket mot postförskott. Jag tycker att det låter konstigt. Det skulle innebära att om jag skickar ett paket dagligen så kommer enbart fakturaavgiften att kosta mig 1000:- per månad. Det verkar orimligt. Inte ska väl Posten behöva skicka en ny faktura varje gång jag har skickat ett paket? Eller? Det jag funderar över är följande: har jag missat någonting? Eller kommer jag att få 20 fakturor hemskickade varje månad om jag väljer att använda Pacsoft online och skicka ett brev/paket per dag? Jag kommer att kontakta Posten om det här, men först vill gärna höra era kommentarer. / Matti - förvirrad. |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|