FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag märkte precis att man nu kan använda google translate och översätta till svenska. Det är ganska nytt va?
Edit: Översättningen är ju jättebra nu när jag har testat den lite. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det har till och med uppmärksammats i DN.
Testade lite och vissa stycken av texter man översätter mellan engelska och svenska blir faktiskt närapå helt perfekta. Ibland blir det helknasigt, men ändå klart bättre än babelfisk. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Google aeger. Fast tänk om dom använder den här tekniken till att kalla duplicate content i artiklar som som skrivits på två språk i syfte att få fler besökare, så som jag tänkt göra. Hoppas ej.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Förutom att de la till svenska här i veckan så la de även till fler språk och uppdaterad gränssnittet lite
![]() Ser bra ut, nu blir det ännu lättare med franska läxorna! :lol: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Expressen tycker det fungerar så bra att de tom har lagt till direktlänkar för att översätta till danska och norska.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Testade översättningen igår och blev smått imponerad. Dock fanns det ju lite småbuggar, som att ordet "svensk" hade översatts till "American"
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Översättningarna från engelska till svenska har en intressant meningsbyggnad. Jag har inte en svensk version på en engelskspråkig sajt men tänker skapa en utifrån hur Google översatt originaltexten. Kan bli skoj att se hur det blir.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Funkar utmärkt, små skavanker men va fan man kan ju läsa allt ändå
![]() Provade att gå in på en engelsk blogg som ja alltid läst, nu helst plötsligt finns den på svenska ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Det är bra att trycka till höger om ett sökresultat så översätts det=). Mycket nöjd. Finns det något sätt så de där mouseover-rutorn försvinner, de som visar orginaltext?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|