FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tjena!
Jag ska börja försöka sälja annonser på min sajt Allfootballgoals.com, nu är frågan hur mycket tar jag betalt per annons? Jag hade tänk sälja följande annonser: 728x90 i toppen 2 st 200x600 till höger 468x60 i botten Ni kan se senaste månadens statistik i bilden nedan. Andra tips för hur jag kan maximera intäkterna på min sajt är välkomna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Statistik
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Rent generellt finns inget som är fel varken korrekt.
Du kan sälja dina annonser för CPM 5 så som CPM 40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ok, så jag borde alltså kunna sälja typ toppbannern (728x90) för 15 CPM och annonserna på sidan (200x600) för 10 CPM och den längst nere (468x60) för 5 CPM, låter det rimligt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Blir nog lite svårt då du har rätt många visade sidor per besök, men du kan försöka. Allt beror på annonsörerna och vad de är villiga att betala
/Patrik Berggren |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Vem hade du tänkt sälja annonser till?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har inte fudnerat på vilka sajter som ska köpa annonserna, det är en säljares problem.
Det måste iallafall ge mer pengar att sälja annonsplatser än att köra affiliate system eller adsense, om man har lite säljskills eller? Nån som kan rekomendera nått som betalar extremt bra per CPM? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Se till att få annonsörer som är väldigt måna om att synas mot din besökargrupp. De bör vara beredda att betala bättre.
Handlar det verkligen bara om andra sajter som köpare? Ja det bör ge mycket bättre om du bara lyckas sälja nåt och inte har för låga priser. Sikta på 10-20 öre cpm. Kom ihåg att säljaren vill ha ca 40%. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() I första hand är det bara sajter, får man inga napp så kanske man ska titta på andra alternativ, men tror inte det blir så svårt att hitta företag på nätet som vill annonsera på siten. Ska sätta en säljare på det nu i dagarna så får vi se vad det ger. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Förlåt, 10-20 öre per visning skall det vara, 100-200 cpm
|
||