FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej,
jag håller på att utvärdera om Community Server Express Edition http://communityserver.com/ kan uppfylla mitt behov. Jag undrar hur långt jag kommer med denna gratisversion. Jag håller mig till .NET-plattformen eftersom det är den jag behärskar. Mitt behov är att ta fram en mini-community som består av följande: - en bloggplattform som tillåter en grupp människor att dela en och samma blogg - membership/profiles så att medlemmarna kan ladda upp en bild och beskriva sig kort - diskussionsforum enl. standardplattformarna som webwizforums/phpBB osv. På www.asp.net finns separata .NET-baserade open source-projekt för alla dessa saker var för sig men jag vill vekligen ha en single-sign on för dessa tre så man inte behöver logga in 3 ggr, det ska vara integrerat. Det närmaste jag hittat en gratisplattform för detta är allså Commuinty Server Express. Jag är tacksam för synpunkter/förslag om nån har erfarenhet av CS, dock är inte php-baserade plattformar intressanta för jag vill kunna modifiera osv så jag håller mig till .NET. Har sökt här men de få inläggen om CS är flera år gamla. Thanx in advance! |
|||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|