FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har varit lite småful och velat tjäna 16kr. Så jag köpte en domän på loopia. Sedan gick jag in på iis och bytte "Teknisk kontakt" samt admin-kontakt från loopia till binero. Slutligen lade jag till domänen i binero's kontrollpanel. Något mera jag behöver göra? Typ, vartifrån kommer fakturan nästa år?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
du måste ändra namnservrar så dom pekar mot binero istället för loopia.
Får man göra så? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hur funkar det för mig om jag köpt snapback på en sida och har domäner där, köpt snapback på en andra sida där jag också har domäner plus domäner jag köpt manuellt, och vill flytta över allting till loopia? Jamenar de har ju fått 400spänn för vissa snapbacks men bryter jag nåt avtal?
skulle behöva veta det nu ikväll |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
2. Det är inte kväll, det är natt. (Nu kanske jag förstog, gissningsvis går du in på domänhanteraren och byter namnservrar till loppias samt lägger in domänerna för hosting i loopias kontrollpanel) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jojo, namnservrar är bytta och domänen funkar kalas, men det jag undrar lite över är vart jag betalar sen?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
år 2 kommer fakturan från iis så det är dom du betalar
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Men om man både har Loopia som register och avi kontakt så lär fakturan komma från dom? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ett ombud kan aldrig hindra dig från att flytta en domän, därmed kan du alltså registrera hos ombud A bara för att 2 minuter efter registreringen är gjord flytta domänen (byta namnservrar) till ombud B och tabort ombud´A's kontakter.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
då blir väl inte loopia glad:P känna sig utnyttjade:P hehe
|