FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi funderar på att köra fraktfritt men vi har produkter som i snitt väger lite över 1 kg med ett värde på i snitt 900:-
Det jag funderar på är att det ju är en ganska stor kostnad med porto och rek, vi måste köra rek.. så hur gör vi`.. kan man ta betalt bara för rek eller skall man baka in det oxå i produkten? Eller tänker jag helt fel här???? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det som är viktigast är när man kommer till kassan så ska totalsumman stå där. Om det står fraktfritt så räknar jag med att alla kostnader är inbakat i priset. Skulle det står fraktfritt men när man kommer till kassan och det står ännu en summa så är risken att man avbryter köpet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack det var precis så jag oxå tänkte..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Höj priset på produkten?
Ta inga emballage eller fraktkostnader, lägg bara på rek kostnaden på ordinarie pris. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Tusen tack... underbart med hjälp från folk som kan....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har en fundering om fraktfritt som kanske någon här har ett svar på.
Om det är fraktfritt blir ordranas genomsnittspris lägre? (jag tänker om man kollar efter fler saker eller man frågar frugan om hon ska ha något när man ändå beställer) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Passa dig för att få för små marginaler, man kan alltid sänka priser men det är svårare att höja.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Sedan är väl DHL & Schenker lite billigare än REK men funkar lika bra?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Istället för "fraktfritt" så kan du ju erbjuda "fast fraktpris" som motsvarar rek-kostnaden...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Citat:
|