FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Lever du på att vara webmaster på heltid? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
30 | 30.93% |
Nej |
![]() ![]() ![]() ![]() |
67 | 69.07% |
Antal röster: 97. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Frågan: Lever du på att vara webmaster på heltid?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Bump
8-19 ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Nä jag lever inte på att vara webbmaster. Dock så har jag precis kommit ut ur skolan så det kan ju bero på det :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
"Webmaster" är ju mer ett yrke enligt min uppfattning. Finns säkert många här som är anställd som webmaster.
Frågan borde vara: "Kan du som egen företagare leva på frukten av dina unika idéer" ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tyckte det vore kul att veta, för att alla babbla om seriositeten här på det webmasternetwork - forumet för komersiella webmasters... Även fast jag visste att majoriteten skulle vara på nejsidan.
Jag tycker för övrigt wn är för spänt, alla tar allt så allvarligt, slappna av... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Frågan är (eller borde vara) "vad är en webmaster"?
Alltså, varenda unge är ju webmaster idag. Bara för att man kan hantera WYSIWYG så är man webmaster idag. Det är klart att med basala HTML kunskaper och förmåga att marknadsföra sig kan man komma långt ... men jag tror att det krävs mer än så. Jag tror att att man behöver kunna följande för att vara webmaster: -Bra kunskaper om Windows och Linux -Bra kunskaper om Apache eller ISS server. -kunskaper om (en eller flera) antingen Perl, C++. , PHP, ASP, Java eller Cold Fusion. Säg gärna emot... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
- Usabilityexpert / kognition
- Grafisk designer/AD - Marknadsförare - Säljare - Revisor ... släng in lite av detta också så blir det en full time webmaster. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hur definierar ni webbmaster? Som en egenföretagare? Jag har jobbat mer eller mindre som webbmaster i 10 år. Först som hobby, och sedan anställd, nu som företagare. Jag har aldrig hanterat vare sig linux eller bokföring (även om jag kan), sånt har man ju personal för. Nej, BBedit, Photoshop och en rejäl Mac tror jag är det som behövs. När man kan skapa något så pass bra att folk vill betala för det, då är man en webbmaster. Man behöver faktiskt inte ens kunna programmera, då det finns programmerare som sköter sådant. Man behöver inte heller kunna copy, då man har skribenter till det. Så, i summa av summarum; en webbmaster är odefinierbar. Typ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är ju enkelt att hitta job och leva direkt av det datorn inbringar, ser ni inte alla adwords annonser här nedan. http://www .thevirtualgoldmine.se/143/
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|