FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag funderar på att göra ett litet utbildningscentrum på min sida och nu undrar jag om det går att skapa ett 1,X,2 prov som rättas när man är färdig. Och hur det vanligtvis är uppbyggt, är det php man använder sig av? Är detta svårt att skapa för en som kan det, skulle någon våga uppskatta tiden det skulle ta att göra 10 olika prov med 10 frågor? Finns det något skript man kan installera och göra det "enkelt" för sig, och redigera proven i framtiden? Vad jag menar här är att man kanske kan lägga till fler prov och frågor med en webbaserad adminpanel genom skriptet? Mvh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Inte speciellt svårt om man har programmerat tidigare i PHP, .NET eller något annat script språk...
10 olika prov med 10 frågor tar lika lång tid att göra som 1 prov med 10 frågor... du har ju en mall klar så fort du är färdig med det första provet... sen är det bara att fylla ut mallarna med frågor från databasen. Lagrar du sedan svaren på frågorna i databasen kan du ju jämföra svaren på provet med facit i databasen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Skulle du kunna bygga ett sådant system? Och i sådana fall hur mycket skulle du vilja ha betalt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
PM'a mig med en liten kravspecifikation osv så återkommer jag med en offert.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det går relativt snabbt att göra men programmeringsspråket bör väl anpassas efter hur din sida är uppbyggd i nuläget. Har du endast html än så länge så spelar det ingen roll. Kan du lite programmering själv så går grundläggande php att ta in ganska snabbt.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
PHP & MySQL från min sida ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det finns flera färdiga gratisscript för detta.
Testa t ex: http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_...zzes/index.html Eller använd Google.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
jupp.. det finns en hel del färdiga som daniel säger... och efter att ha läst din kravspec så tror jag nog du kan hitta ett gratisscript.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Stämmer att det finns gratisscript som förmodligen uppfyller de krav du har men det kan ofta vara lite pilligt att få in det i en existerande design om man inte har grundläggande php-kunskaper.
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Du kan ju också använda javascript för rättningen.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|