FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Glesys verkar ha stora problem med uppkopplingen just nu. Helt nere. Deras routingproblem (?) tycks under den senaste tiden vid midnatt och hålla på i 20-30 min. Inatt har det nu nästan varit i en timme... De har förvisso aviserat om en service med en viss downtime, men det skulle ju vara den 5/2 och inte 2/2... Eftersom jag är en relativt ny kund hos dem: är det ngn som har erfarenhet av uptime hos Glesys över en längre tidsperiod?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Råkade gå in på glesys.com, märkte ganska snabbt att det inte var rätt
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, de löser ju alltid problemen... men 01:02 var nätproblemet fortfarande kvar. Det här åtgärdades nog en bra bit efter den tidpunkten... Jag gick och la mig runt 01:30-01:40 och då fungerade det inte i alla fall. Nåja, det fungerar ju nu så man ska kanske vara nöjd.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Din upplevelse är alltså att Glesys har en bra "uptime"? Jag är en ganska nybliven VPS-kund och är förvisso nöjd med deras service, men undrar lite kring deras "nätproblem" som iaf har drabbat mitt konto under den senaste veckan. Det är alltid vid midnatt och går ner mellan 20-30 min. Inatt var det ju betydligt längre. Det kan tyckas vara en begränsad period men det stör mig i utvecklingsarbetet med min sajt. (Jo, jag har en lokal installation på datorn också men tycker det är så mycket bättre med att jobba direkt mot sajten). I USA är det ju vanligt med någon form av "uptime guarantee" (har haft ett konto hos hostingmatters.com i 8 år) men det tycks vara lite tunnsått med sådant bland de svenska leverantörerna? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Och nu 15.00 gick min vps hos Glesys igång igen efter omstart med tekniker på plats. Har varit lite si och så med Glesys senaste tiden, skulle bli bättre efter flytt till ny serverhall i stockholm men än har läget inte stabiliserat sig.
. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har vps konto hos glesys (Sthlm) och det fungerar utan problem än så länge..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, varje månad tycks det vara problem hos Glesys i deras Stockholms servrar. Nu är mitt VPS konto nere igen. Om nu Glesys är en av de bättre leverantörerna så måste det säga något om VPS-marknaden i Sverige...
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Är det helt dött? Är ju bättre det är dött på natten än dagen iofs.
Dom verkar ha sabbat något rätt mycket: CR1-CNV.VXJ#sh ip bgp 79.99.0.0/21 % Network not in table |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|