FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej
Jag köpte en ny HD som jag försökt installera Vista på. Själva nyinstallationen fungerar bra och allting startar upp så som det skall. Jag har efter detta lagt in adobe reader, winrar, program för min skrivare/scanner/fax/kopiator... Jag har även tagit hem de senaste viktiga säkerhetsuppdateringarna för Vista. Men stänger jag av datorn och startar den igen så får jag bara ett felmeddelande med hänvisning till att systemfilen wmilib.sys saknas, eller är skadad. Försöker då att reparera med hjälp av installationsskivan för Vista, men inget hjälper. Provade också med systemåterställning, men även detta utan framgång. Finns det någon här som har ett tips, eller en tanke om vad som kan ha gått fel? Är inte HD:n Vista-kompatibel?? Hur märker man det? Tacksam för hjälp ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kör inte Vista..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Håller med. Jag sköter IT-drift för ett hundratal företag och mer eller mindre alla mina kunders teknikbekymmer kommer från Vista.
Sad song... De av mina kunder som är lyckligast kör MacOS X med en tiny XP genom VMWare Fusion som reserv. Och en PlayStation 3 när det suger till i spelnerven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jaja,
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vista är ju iofs trevligt. Sen ska man köra engelska versioner av sina program, så mycket enklare att slå upp felmeddelandena på google då
![]() Hur som haver, hittar nada om det här felet på nätet. Fråga: Var SP1 det första du installerade efter du hade installerat Vista? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kolla om ditt ljudkort och ljudkortets drivrutiner är kompatibla med Vista.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |