FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag söker bra säljbolag. Har som mål att skriva avtal med ca 2000 företag för en tjänst jag håller på att utveckla. Då jag inte anser mig vara en bra säljare söker jag ett säljbolag som skall jobba för dels en fast ersättning samt givetvis resultat baserad ersättning. Har ni några tips så är jag tacksam!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om telefonförsäljning är ett alternativ så föreslår jag vilket telefonförsäljningsbolag som helst. De letar förmodligen alltid efter nya kunder.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Det kanske är självklart och något du redan gjort, men för att få någon annan att teckna 2000 avtal åt dig, så måste du:
i) göra de första 10-12 införsäljningarna själv så att ii) du har ett färdigt paket som du vet gillas, iii) till rätt pris, iv) med referenser som dina säljare får lov att använda (och viktigt: referenserna måste vara inom samma segment som där du tror att merparten av de 2000 ska hamna). v) Du måste också se till att det i ditt pris finns rum för ett riktigt gott incitament för säljarna att tjäna bra med pengar. Dvs: Om 10 säljare på heltid säljer 2000 av X på ett år och säg att det kostar dig 0 kr att sälja (då du säger tjänst), så måste priset vara ca: 50 000 (kr som säljare antagligen minst vill ha i lön inkl soc avgifter på en månad) delat med 2000avtal/10säljare/12 månader = ca 6000 kr per avtal om du tar hälften och säljaren får hälften. Tar du dubbelt så mycket och det visar sig vara rimligt att knyta så många avtal så har du nöjda säljare som säkert jobbar bra! Jag skulle rekommendera att börja med att titta lite på www.redaktionen.se som har bok om att sälja när man tycker att man inte är så bra på det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Håller med Rudberg. Man måste bevisa att det går att sälja först. Är du en kass säljare men duktig entreprenör ska du på "ren energi" lyckas sälja en hel del.
Annars är det ytterligare en kass idé som skall prackas på någon stackars företagare ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|