FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Banned
|
Hejsan!
Jag och en polare till mig har kommit på en riktigt bra idé, som några tror på väldigt starkt! Har även min far som vill gå in och sponsra oss och i tjänst få synas. Finns dessutom ingenstans i världen vad jag vet som har samma koncept, detta blir genom det ännu mer värd eftersom idén är unik och vi är först med den. Sedan vet jag inte om jag överskattar idén, men ett försök måste vi ändå ge den! Har dock inte kunnat prata med andra företag, för att vi vill inte gå miste om idén, lätt att vissa bara snor åt sig den och lanserar den själv. Dock vet jag inte hur man gör när man bara har en idé, tanken är att framföra idén för allmänheten och sedan köpa ensamrätt till idén? Och sedan sälja själva idén vidare. Om detta är möjligt. Jag vet inte alls hur det funkar. Eftersom man helst inte vill bli snuvad på idén. Är detta då möjligt, att köpa ensamrätt för en idé? Varför vi vill göra det är för att kunna som sagt framföra idén och sedan fixa "ensamrätt" åt idén, för att sedan kunna sälja vidare till något större bolag/företag. Eftersom vi själv anser att idén blir avsevärt mer värd i "rätt" händer. Var ju exakt så med youtube, som blev en av världens kändaste och mest trafikerade sajt i världen, allt för att den hamnat i rätt händer. Men som sagt, så vill vi veta om det går? Köpa ensamrätt till en idé? Eller hur går man tillväga? Behöver hjälp med den frågan, eftersom vi inte själv har någon erfarenhet. Har även en fråga om, hur man skulle kunna lansera idén? För att visa upp den för allmänheten på ett bra sätt? För att hitta kunder? Skall man även försöka registrera det som ett handelsbolag? Eller så kanske idén är så stark så den inte ens behöver testas. Eftersom vi själv inte klarar av att driva ett sådant projekt själv vill vi hitta potentiella kunder. Mvh, En vilsen gymnasieelev i Företagsamhet B) |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|