FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har en engelskspråkig resesajt till salu, mytouristguide.com. Har haft den i några år men det har inte blivit av att jag har gjort något med den. Består av Open Source-material. Har mer material som kan skickas på CD. Runt 180 besökare per dag. Vill ha ca: 5000 kr för den. Har de senaste 1-2 åren gett 40-50 dollar via adsense.
Har inte marknadsfört den på något sätt. de besökare som kommer till sidan ramlar in från olika sökmotorer som har indexerat sajten. Länkar inte själv till den från några egna sajter. Har fått förfrågningar om länkbyten. Bygger på en äldre version av joomla. Det jag skulle ha gjort om jag orkat är att: installera nyaste versionen av joomla lägga in alla artiklar snygga till adsense-annonserna anmäla sajten till amerikanska affiliates (typ CJ) för amerikanska banner-annonser anmäla sajten till utländska länkkataloger lägga ett forum i en subdomän och fetcha relevanta rss-trådar så sidorna alltid har nytt innehåll låta besökare själva skriva om sina städer/besöksmål (finns färdig modul för det) länkbyten med mera... En veckas jobb med systemet och sedan kanske någon eller några månader för att lägga in alla artiklarna i lugnt tempo och jag är övertygad om att sajten kommer att kunna generera mkt mer än vad den gör idag. Stat för mytouristguide.com year pages 2005 34886 2006 69721 2007 66674 2008 4504 PM:a vid intresse |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
"Har de senaste 1-2 åren gett 40-50 dollar via adsense. "
40-50$ / månad eller totalt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Totalt..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Eller för all del, lägg ett bud via pm om den känns för dyr.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Går det att få se någon statistik på besökarna? och är det unika eller sidvisningar du menar?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Sant, men visste inte om det gick ihop med "Runt 180 besökare per dag."
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Du skriver "består av Open Source-material. Har mer material som kan skickas på CD"
Kan du utveckla detta? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|