FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Som jag har förstår det så finns det två olika sätt olika företag använder sig av för att generera denna information för sina sökmotorer:
a/ själv har kod som hämtar priser från de olika webbsidor som säljer flygresor b/ köper in färdiga databaser med denna information, som uppdateras förmodligen varje dag, flera gånger om dagen Jag är nu intresserad av någon av dessa lösningar, företag som kan tillhandahålla denna tjänst eller lösning. Egentligen är detta intressant endast för en destination, men klart att jag tar emot allmänna tips. Vill du inte lägga ut det här, får du gärna skicka PM. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tack för de som kontaktat mig. Vill dock säga att jag inte är intresserad av att utveckla någon kod från början.
Mer förslag välkomnas per PM. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
De flesta tjänster använder förmodligen något api där du kan söka flygresor.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är också intresserad av detta, dock för samtliga destinationer. D v s en sökmotor i stil med Luftgrop.se som presenterar flygtider och priser med möjlighet till egna affiliatelänkar. PM även till mig, tack
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Om det är någon som är intresserad av ovanstående så kan ni med fördel kontakta mig.
Kontaktuppgifter finns på hemsidan nedan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har inte så mycket konkret hjälp att ge egentligen, men detta kan vara värt att nämna ändå kanske.
Citat:
En del lågprisflygbolag står dock utanför dessa system, och då får man kontakta respektiva flygbolag för att få tillgång till deras API:er. Ovanstående är inte så svårt rent tekniskt (terminalbaserat eller SOAP) men är så att säga inte till för "vem som helst". Luftgrop m.fl. initierar väl själva sökningar hos resebyråerna (som då i sin tur söker mot Sabre eller Amadeus) och parsar resultatet, så det är ju en helt annan approach. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|