FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej
Nu kommer en liten nybörjarfråga från mig igen. Finns det någon som gjort en svensk översättning av Invision Power Board och som man kan hitta någonstans och använda? Jag har upptäckt att jag är en usel översättare med dåligt tålamod, och som gärna inte uppfinner hjulet två gånger om jag kan slippa. Kan till och med betala billig penning för att slippa översätta. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Vilken version av IPB gäller det?
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Till 2.2 finns inget för ögonblicket, vad jag vet (om den inte dykt upp de senaste veckorna). Men det finns en till version 2.1 på http://www.invisionize.com. Det är bara att lägga till de nya texterna. Det är för det mesta rätt enkelt, eftersom förändringarna mellan 2.1 och 2.2 är märkta i språkfilerna. Enda filerna jag har för mig där det var lite oklart var i email-språkfilerna. Går dock snabbare att jämföra översatt 2.1 med 2.2-filer än att översätta 2.2 från scratch.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har en svensk översättning till v2.1.7, men efterlyser översättningar till blogg modulen och galleriet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det gäller version 2.2, med galleri och blogg.
SweCat har precis lagt upp ett butiksforum, men just nu är det mycket svengelska över det hela :-) Jag får ta ett litet steg i taget helt enkelt |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Då har du några poster att översätta.
Jag installerade v2.1.7 för att slippa översätta. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag får hoppas att jag kan utnyttja 2.1 översättningen och sedan försöka översätta resten. Men Suck vad trist det låter. Jag avskyr översättningar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag söker också svensk översättning av IPB 2.2 med galleri och blogg, hur har det gått för dig SweCat? Är du klar eller har du gjort halvvägs? Jag hjälper gärna till men det vore dumt att göra dubbelarbete...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det har gått ett tag sen sista inlägget här... är det nån som känner till en svensk översättning av ipb 2.2 eller ännu bättre 2.3 nu?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag bytte till vbulletin istället, älskar det!
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|