Hejsan, tänkte höra med er här i juridik om vad jag kan göra åt ett problem som uppstått med ett webbhotell, nämligen Leaseweb. Allting började när jag skaffade Pingdom's hemside uptime checker, och då fick syn på den extremt dåliga uptimen jag hade hos dem.
Under Januari 2008 hade sidan en uptime på 98,69%, vilket innebär 9 timmar och 43 minuter downtime. Vid ett tillfälle varade downtimen hela 6 timmar och 41 minuter...
Jag kontaktade då genast Leaseweb, och med bevis förklarade för dem om min upptäckt. Deras svar löd:
Citat:
We cannot give you any form of compensation since you your website is hosted on a shared platform (virtual hosting).
|
Jag skickade då ett mail där jag frågade varför, och vad det har att göra med saken. Fick då detta svaret, som verkligen gör mig arg:
Citat:
The shared webserver you are hosted on has been unavailable only for short periods of time.
We advise you to migrate to a dedicated server if you require more uptime.
Please let me know if you need help in choosing a dedicated server.
|
Hur vågar de försöka sälja mig något extra när det jag redan har inte fungerar som det ska? Min fråga är då vad jag kan göra åt detta... På deras sida står det:
Citat:
As a LeaseWeb customer you are assured of exceptional 'up time' (99.98% during last year). Additionally LeaseWeb assists in keeping your data safe by, for example, filtering your email traffic to keep spam and viruses at bay.
|
Jag söker fortfarande efter deras Terms of Service och liknande dokument, men under tiden skulle jag vilja höra era synpunkter på situationen.