FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hallå.
Sitter och funderar på om jag ska köpa en bärbar dator i mellandagarna nu, dock är jag fundersam angående olika grafikkorten och har därför ganska raka frågor. Enligt http://www.notebookcheck.net/Mobile-...ist.844.0.html så är graffikorten jag undrar över placerade i denna ordning. Ju högre ordning, desto "bättre" är den. 49 ATI Mobility Radeon HD 2400 XT 76 Graphics Media Accelerator (GMA) X3100 87 Graphics Media Accelerator (GMA) 950 Min fråga är, stämmer denna listan enligt er rent generellt? Är det någon som har en ATI Mobility Radeon HD 2400 XT och testat den med spel och kan ge några kommenterar? God Jul! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Graphics Meda Accelerator är grafikkort som sitter integrerande med moderkortet. De korten kan du inte spela med.
2400 XT är ett "riktigt" grafikkort till skillnad från de andra två. Dock är det ett mycket klent grafikkort. Det kan vara tillräckligt, men det beror helt och hållet på vilka spel du tänker spela. Själv sitter jag på ett Mobility Radeon x300 (plats 70 på din lista) och jag kan inte spela några spel som är nyare än 2004. Ska du spela moderna spel så är det korten från plats 40 och uppåt som gäller. Om du berättar vilka spel du vill kunna spela, så är det lättare att säga vilket kort du bör köpa. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag vet att både korten klarar WoW, men jag tar givetvis den som klarar det bättre ![]() Hur som helst, tack för ditt svar. var väldigt informativt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
2400 XT är avsevärt mycket bättre än de båda GMA-korten. De integrerande grafikkorten är inte gjorda för spel.
2400 XT är dock fullt tillräckligt om det är WoW du tänker spela. Det kom ut 2004 och ställer i stort sett inga krav överhuvudtaget på datorns grafikkort. Vill du att ett spel som WoW ska flyta på utan lagg, så är det mycket internminne du ska satsa på istället. Den listan som du länkade till stämmer ganska bra. Men alla kort presterar olika beroende på mjukvara/spel. Edit: Jag såg att Intel skriver att deras GMA-kort klarar av WoW och ett flertal andra spel med 3d-grafik. Det tror jag inte en sekund på... Möjligen så går det att starta spelen, men de lär knappast vara spelbara. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Faktiskt har flickvännen Intel GMA 950 och hon kan spela WoW med hyffsade inställningar
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|