FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu har min bärbara datorn legat i garderoben allt för länge
![]() Fick för mig att jag ska fixa den, så jag kommer åt alla mina irl bilder. 4-5 års bilder ligger på den, vill gärna ha tillgång till dom. Innan den sluta fungera, så hade jag problem med att windows update installerade fel drivrutin till skärmen. Men fixade detta genom att byta till gamla drivrutinen. Allt funkade bra. Sen skulle jag städa hemma. Bärbara låg på en stol i tv-rummet, så jag flyttade på den sen städa jag. Efter det har den vägrat startat upp. Blir bara svart skärm, sen dyker ett meddelande upp i 1 sekund, sen startas datorn om (se bifogad bild). Nu idag tog jag bild på detta meddelande. F8 funkar inte... ![]() Datorn gör inget, slutar att arbeta. Typ som val för felsäkert läge dök upp men att skärmen är svart. Har någon förslag på hur man kan lösa detta? Har en Dell dator, Inspiron 8500. En annan ide är att, hårddisken funkar nog. Om jag på nåt sätt skulle koppla den till en annan dator sen föra över allt viktigt. Sen sälja bärbara. Tror ni man kan få en slant för det? Har haft trasiga mobiler, som jag lyckats sälja till folk som behövt reservdelstelefoner. |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|