Kom ihåg mig?

Anklagad för varumärkesintrång

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-06-13, 13:02 #1
lejeg lejeg är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2004
lejeg lejeg är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2004
Blev i fredags kontaktad av en advokatfirma som företräder ett stort bettingföretag. I deras brev menar de att jag med min sajt gör mig skyldig till varumärkesintrång och upphovsrättsintrång. Vidare menar man att "domännamnet är uppenbart förväxlingsbart" med huvudmannens varumärke. Man uppmanar mig till att överlämna domänen till huvudmannen för att jag skall slippa rättsliga åtgärder.

Min sajt heter www. sugibet. com och är skapad för att protestera mot nonchalanta spelbolag. Sajten är ej uppdaterad på väldigt länge, den är skapad med glimten i ögat på väldigt kort tid och har ej haft något ekonomiskt vinningssyfte (även om jag hade en banner till ett konkurrenrande företag på sajten - en länkning som dock ej gav några som helst pengar).

Angående logotypen och designen: är klagandens design så pass unik att det inte går att göra något liknande utan att bli stämd? Fyrkanter och cirklar är en ganska stor skillnad.

Angående domännamnet: "uppenbart förväxlingsbart" är att ta i å det grövsta i mitt tycke.

Bad faith: tycker inte heller det finns några belägg att jag skulle ha skapat sidan i "bad faith".

En annan aspekt av hela affären är ju hur media och tidningar skulle reagera om detta skulle komma ut? Huvudmannen i fråga utger ju sig för att vara ett företag som står på kundernas sida. Hur skulle företaget uppfattas om man påvisade motsatsen; att företaget inte tål kritik? Jag vill dock vara tydlig att detta senaste resonemang bara är på ett teoretiskt plan.

Är det någon som har något/några tips åt mig? Skall jag bara lämna över sidan? Skall jag ta bort designen - men försöka behålla domännamnet? Skall jag försöka sälja domännamnet? Skall jag kontakta media? Skall jag ta en fight?

MVH
lejeg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017