FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag roar mig då och då och se hur många som besöker vi har på olika domännamn som jag inte har någon aktiv sida till utan besökarna kommer till en i princip tom sida. För några veckor sen såg jag hostnamnet www.microsoft.com i loggen. Dvs någon skriver i www.microsoft.com i sin webbläsare och kommer till vår server. Från början var det 1-2 gånger per dygn. Nu är vi uppe i ca 6 gånger per dygn. Nästan alla besökare har olika IP-nr. (Mest från USA)
Vad ska man tro om detta? Någon DNS som är fel konfigurerad? Tycker Microsoft om mitt IP och funderar på att ta över min server? :huh: Är det vanligt? Kanske dags att smälla upp en sida om Microsoft... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Microsoft kanske är intresserade av att köpa din sida
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tippar på att det är någon som helt enkelt har satt en falsk referer. Antagligen en bot som samlar epostadresser eller scrapar innehåll.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
En nya miljardaffär på gång... B) Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Oh ja, hur ser det ut i loggarna? Kan ju mycket väl vara så att det är folk som kollar om du har proxy-funktion i webbservern och probar efter (felkonfigurerade) öppna proxys.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Här ett av besöken:
#Fields: date time cs-method cs-uri-stem cs-uri-query s-port cs-username c-ip cs(User-Agent) cs(Referer) cs-host sc-status sc-substatus sc-win32-status 2007-09-07 10:06:01 GET /Default.htm - 80 - 207.157.12.126 Mozilla/4.0+(compatible;+MSIE+6.0;+Windows+NT+5.1;+SV1;+.N ET+CLR+1.1.4322) - www.microsoft.com 200 0 0 2007-09-07 10:06:01 POST /Default.htm - 80 - 207.157.12.126 - - - 405 0 0 2007-09-07 10:06:01 CONNECT / - 80 - 207.157.12.126 - - - 501 0 0 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
med en post-request också... ser ju skumt ut
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||