FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tänkte veva igång en liten "debatt" om något jag funderat på ett tag...
Idag finns det väldigt många framförallt företag med inriktning på att leverera mer eller mindre kompletta Internetbutiker. Men även personer som producerar och levererar internetbutiker på "frihand". För många är det inga som helst problem att få ihop en butikslösning med en kundvagn, kassa etc. Den stora fråga är dock om inte vissa lösningar rent av är skadliga för företaget som sedan skall använda systemet att sälja sina produkter eller tjänster. Jag vågar påstå att så är fallet! Det är som sagt inga problem att få ihop en e-butikslösning rent tekniskt med databaser etc. Men vad vet de som producerar dessa system om... Produktplacering? (Det är knappast någon nyhet att det är en hel vetenskap kring produktplacering i vanliga butiker) Marknadsföring Ekonomi Produkt/Lagerhantering Statistik (Jag menar inte en besöksräknare, utan att kunna se trender i försäljningen vad som säljer och inte säljer mm.) Köp/lägg i kundvagnen-knappens placering! (I vissa fall får man nästan leta för att hitta "lägg i kundvagnknappen" och kanske tom Leta efter kundvagnen som dykt upp som en ny länk i någon meny eller dylikt) Antal steg från man kommer in i butiken tills köpet är gjort... Det finns i princip hur många saker som GARANTERAT mer eller mindre påverkar försäljningen! Hur långt sträcker sig "ansvaret" för den som producerar butikslösningar? Med tanke på att det innebär hantering av pengar / transaktioner så borde det finnas någon standard eller certifiering! Just my 2 cents! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|