FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Undrar lite över vilka olika sätt och system det finns att erbjuda utländska kunder. Jag komemr använda mosms och paypall mm för den svenska marknaden.. men hur gör jag med amerikanska kunder, alternativt andra länder?
Det handlar om småsummor... 10-15kr per transaktion. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Paypal fungerar väll utmärkt för utländska också, men använd 2checkout/worldpay eller liknande, kan vara bra att veta vilket land du menar med utlandet, för dom har ju alla olika betalsms tjänster...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
sitter och läser om paypal nu... av dessa 10-15kr blir det inte mkt kvar efter paypal har tagit sitt.. 2checkout verkar dyrt, likaså worldpay
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
authorize.net är den enda jag kan tänka mig då, men det kommer kosta lite att ta kort på sådana små summor...
Däremot kan du ju inte räkna med att få en så stor del av kakan på sms betalningar heller... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Edit* siffrorna är för kunder med telia som abonemang.
för 10kr får jag behålla 7,20 inkl.moms för 15kr får jag behålla 10,60 inkl.moms Tycker det är vettiga siffror. Detta är då tjänsten där kunder betalar genom att skicka in ett sms. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
8% av totalbeloppet till mosms
20% av totalbeloppen till mobiloperatören 72% till mig |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Okej, det var ju ganska rimligt, men sist jag kollade på några sms tjänster så fick man endast en väldigt liten del av kakan...men det utvecklas ju tydligen
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
jupp, och vad jag hört så fungerar mosms bra. Men den svenska marknaden är inga problem.. tror väldigt mycket på det här med sms också.. många i de yngre åren är väldigt "sms benägna". Men det är betalningssätt för utlandet som jag önskar vore lika smidigt.. paypal funkar väl antar jag.
Sms hade varit det ulimata, men vad jag hört så krävs det certifiering av något slag för att få använda sms som betalsystem osv i usa?? eller har jag fel? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kolla dessa, dom har ett ganska stort utbud med olika länder:
www.smskambi.com Saxat från deras FAQ: Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
ser bra ut... hittar dock inte vad dem själva tar i avgift..
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|