FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Köpte domän via Proinet för många år sen, sen köptes det upp av http://www.okwebhotel.se? I alla fall, min domän (.com) har löpt ut. I föregående år har domänen förnyats men nu kommer jag inte åt deras support på något sätt samt där de har registrerat domänen verkar helt omöjliga att få kontakt med. Har någon där ute tidigare erfarenhet av liknande ärenden? Vill verkligen inte förlora min domän... Tack! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, har pratat med dem, eller skickat support tickets vilket de inte svara på samt försökt skriva i deras live chatt då de endast refererar till mail support så sitter i litet nödläge.
Försöker även få lösenord till det konto du en gång i tiden skapade åt mig men får aldrig något mail. Kollat skräpposten etc men snustort. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Nu förutsätter jag att det handlar om [inleed.com]..
Och här förstår jag faktiskt inte hur [resellerclub] har med saken att göra. Resellerclub är DirectI´s återförsäljarnät, där det idag ligger drygt 50 000 subregistrarer - en av dessa har varit Proinet (där jag förstår att Kjette tidigare jobbat). subregistrarrollen med domäner/innehavare har sedan förvärvats av OK webbhotell - som sedan 2010-06-10 har en inledd konkurs. Därigenom har Anders och Martin ingen juridisk möjlighet att företräda OK Webbhotell, utan detta ansvar ligger numera på konkursförvaltaren. Vidare så _vad jag kan utläsa_ så är whoisförfrågan ställd till "PublicDomainRegistry.com" ( Response from Whois server whois.PublicDomainRegistry.com ) som är DirectI´s slutkundskanal, dvs DirectI´s sida för registrering direkt mot slutkundssegmentet. Så jag skulle i första hand försöka hitta konkursförvaltaren.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Zenda, PM:a mig din Skype adress så ska jag försöka lösa det åt dig genom en kontakt jag har hos Directi.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det verkar som att systemet brister rejält när företag går upp i rök. Detta gör att man väldigt ogärna använder sig av små och nya webbhotell / registrarer vilket är synd. Blev själv av med domäner i min naiva internetbarndom när ett annat svenskt webbhotell gick i konkurs, ett elände jag lyckats undvika sedan dess.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för alla svar.
Jag har kontaktat http://publicdomainregistry.com/support både hos Compliance Team samt vanliga supporten. Av Compliance Team fick jag "du måste höra av dig till OK" sen så gick det inte o svara på det utan hänvisade till vanliga supporten i det fall jag inte fick tag på OK. Skickade första mailet januari 8, skrev en till rad för några minuter sen men inget svar hitintills. Allt hade ju fungerat kalas bara deras forgot password skickade mig ett mail :-) eng3l: Gav dig mitt skype via PM. Hör gärna av dig om du vet någon bra lösning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Problemet är nog som sagt att domänen ligger på OKs reseller konto så forgot password skickas till OK och inte till dig då du inte har domänen på ett eget konto. Men vi löser det över Skype!
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|