FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tjenare!
Satt tidigare med i styrelsen för en klubb. Min roll i styrelsen var webbansvarig och jag utvecklade en webbplats åt dem from-scratch. Avtalet mellan oss var att jag skulle få ersättning för den tid jag spenderade uppkopplad mot internet och jag skulle då göra en webbplats åt dem som de kunde sköta själva (uppbyggd på PHP och MySQL). Nu är fallet såhär att jag har inte fått den ersättning jag skall ha för 2 räkningar (totalt 1,500kr) och jag har sagt till dem att jag kommer kräva dem att ta ner webbplatsen om jag inte får mina pengar. Visst är det jag som äger upphovsrätten? Jag är upphovsman och jag har varken skrivit på något papper eller sagt muntligt att jag överlåter upphovsrätten för webbplatsen till klubben. Några tips/idéer?... Jag har gett dem ett sista inbetalningsdatum satt till 31 april. Har jag inte pengarna innan dess på mitt konto enligt avtal, kommer jag göra en anmälan mot upphovsrättslagen. All information rörande detta är varmt välkommet! Vill samla på mig så mycket information som möjligt inför den eventuella anmälan. Mvh. Niklas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Läser man början på ditt inlägg så ser det ut som sidorna är skapade i ett anställningsförhållande, I så fall är de föreningens......
Varför inte skicka fordran till KFM istället nog större chans att få pengarna den vägen, före ev upphovsrättstvist med osäker utgång enligt ovan. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Liknade diskussion finns här, dock om programmvara, men likande händelser....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
skulle tippa på att det inte räknas som anställningsförhållande.
däremot så har du inte rätt att hursomhelst plocka bort ett arbete som du sålt till någon. även om betalningen inte skett i tid. kronis är nog en bra idé om de inte betalar. annars finns det ju företag som köper fakturor.. :P |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|