FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag måste infoga ett formulär till min egna sida från en annan webbplats, vilket jag löst med hjälp av include('formuläret.php').
Formuläret måste inkluderas i designen eftersom det är en helt dynamisk CMS-styrd webbplats. Problemet är att form-action på den andra server består av relativa länkar (result.php). När jag infogat formuläret och klickar på submit så försöker ju min sida att hitta (result.php) på min egna server, vilket ej existerar. På den gamla goda(?) frames-tiden så funkade detta hur bra som helst, eftersom head-framen importerade formuläret och dessa relativa länkar fungerade. Formuläret jag försöker att komma åt går ej att ändra på eftersom det är ett annat företag som tillhandahåller tjänsten. Kan någon komma på en bra lösning på detta i PHP som importerar formuläret på samma sätt som frames gjorde en gång i tiden? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Längst ner på din sida kan du lägga till ett javascript där du ändrar action variabeln:
document.formname.action="http://www.denandraservern.se/result.php"; Då kommer den söka efter result.php på rätt sida. Jag har inte provat detta, men det borde funka. Om det inte finns nått "formname" blir det lite jobbigare. Problemet går iofs att lösa på andra sätt också, t.ex genom att läsa in forumläret.php med fsockopen och sen ändra action variabeln. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Jag vill att resultatet skall komma inbakad i min vanliga design. Kan jag på något sätt inkludera resultatsidan med postvariabler på samma sätt som get-variabler? typ: include('result.php?var=1&var=2) fast med postvariabler istället? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
ta en titt på curl.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Tack för hjälpen! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag hittade en eklare lösning som jag tänkte dela med mig av:
Skapade en iframe och använde formulärsidan som source. Därefter fungerade alla script och annat precis som jag ville. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag brottas med curl och lite andra grejer och skulle inte ens drömma om att använda iframe
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|