FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har stött på problemet med att köpa en musmatta.
Jag har en Dell originalmusmatta för optiska möss och vill ha en liknande. Denna har jag nu haft i tre år och är väldigt nöjd med den. Köpte för ett tag sedan en enkel musmatta på ClasOhlsson, men lämnade tillbaka den nästa dag, p.g.a. att den absolut inte kändes som denna, musen gled dåligt. Så nu till min fråga: Var köper man en enkel, men bra muspatta för en optisk mus (i segmentet upp till 50 kr, tror inte att den som jag har nu kan kosta dyrare)? Kan tilläggas at jag bor i Umeå, men det är självklart inga problem att beställa från nätet. Det är en sådan jag har idag och eftersöker (el. liknande som känns samma, verkar inte vara värt att köpa på eBay): |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
om en mus är optisk eller inte spelar ingen roll när det är en fråga om hur bra den glider.. det hänger på de små kuddarna under musen
nya modet är teflonkuddar som sägs glida extremt skönt.. personligen har jag en matta gjord av nåt tyg och den funkar utmärkt för mig (15:- på Hem & Hobby i Hjo för 1.5 år sedan) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Citat:
För det första så saknar redan kuddarna under musen, vilket inte spelar någon roll, men dock måste musmattan ha en speciell reflekterande yta för att fungera bra med optiska möss. Sedan så eftersöker jag inte några nyheter eller speciella ergonomiska påhitt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har faktiskt aldrig haft en musmatta. Skrivbordet fungerar alldeles utmärkt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Har också optisk mus, och just nu består min musmatta av ett A4 papper från skrivaren
![]() Fastän bordet är vitt så fungerar det inte alls att ha musen direkt på bordet, utan måste ha papperet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag använder en SteelPad 4D, använt den i flera år nu, och den är fortfarande i toppskick..
http://images.google.se/images?hl=sv&q=ste...m=1&sa=N&tab=wi |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har en Qpad, kan rekommenderas. (Inte de stora modellerna dock, jag har en liten.)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kör corepad (armerat glas) bättre finns inte
![]() |