FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag har ägnat lite tid till att noga kolla vad traditionell annonsering ger i förhållande till dom större bolagen eSpotting, Adwords, Kelkoo och "vanlig" sökmotortrafik.
Mätningen är gjord under dom tre sensate veckorna. Espotting har gett ett avslut på 2.9% Kelkoo har gett 1.2% avslut. Adwords har gett 3.3% avslut. (Kan vara något missvisande eftersom statistiken bara baseras på 45 click) "Vanlig" sökmotortrafik har gett 3.3% avslut. Traditionell bannerannonsering 0.5-1% avslut. Traditionell textannonsering 1-2% avslut. Textannonsering i "portaler" 2-5% avslut. (Med undantag av några som gett upp till 10%) Vore intressant att höra om någon annan har andra erfarenheter. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Mycket intressant!
Har du räknat på de olika kostnaderna och kommit fram till det mest lönsamma? (förutom sökmotorträffar då) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Intressant, är allting räknat baserat på klick (unika?)? Som mellow säger så skulle det va intressant att veta vad som är mest och minst prisvärt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Espotting tror jag kommer att bli bra, jag pyntade 2500.- extra för deras sk. Guldpaket, det innebär att dom gör alla texter åt mig, dom kan djuplänka direkt in till produkter o.s.v. Det hade varit ett tidsödande jobb med tanke på att jag har köpt ca 700 ord fån dom. Jag har hoppat över vanliga ord typ "porrfilm" som jag ändå tror bara kostar pengar iom att många tror att det är gratis nedladdning etc. Däremot har jag koncentrerat mig på lite mer udda ord som "analkulor jelly", "erektionspump" eller vad det nu kan vara. Fördelen är ju att jag betalar inget så länge ingen klickar, men om nån klickar på dessa udda ord så är dom ofta ute efter att handla. Jag har räknat med att min första insättning på 15.000 skall räcka i ca 3 månader, sen får jag göra en uträkning och se om det gick ihop. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Nu har annonseringen via Espotting pågått i 3 månader (13 jan-12 april) och jag tänkte dela med mig av lite statistik.
Jag har delat upp den i två enheter, den första i besök och den andra i sales. Unika/Cookie Kostnad - Uniksales/Cookiesales Kostnad uniksale/total Januari 640/29 1280.- 14 st/1 st - 91.-/85.- Februari 1977/144 3954.- 46 st/7 st - 85.-/74.- Mars 2366/239 4732.- 53 st/14 st - 89.-/70.- April 832/69 1664.- 25 st/6 st - 66.-/53.- // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Är du nöjd med dessa siffror eller har du bättre siffror på någon annan metod ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|