FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
För över ett och ett halvt år sedan planerade jag att köpa mitt första domännamn.
Namnet var då ledigt som .com och .se , men jag ville helst köpa .com . Dessa funderingar gick jag omkring med under sommarlovet som jag då spenderade långt ifrån datorer och internet. När jag kom tillbaka var .com redan upptaget och det fick bli .se . NU, mer än ett år senare sitter jag här med över 325 domännamn (ca 300 är IDN, men hur som helst). Idag har det hänt. Jag har köpt det domännamnet jag en gång, för länge sedan, ville ha. Köpesumman blev också ett rekord för mig - 3200 kr. Äntligen. P.s. Vilken namn det är kan ni lista ut själva. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Grattis
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Gratis!! Blev ju ett rätt lågt pris
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Grattis! Kul för dig.
Har själv varit i liknande situationer och det är skönt att det ibland bli till ens fördel. //Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
När jag köpte min första domän år 2003 valde jag .com framför .se för att det var 50 kr billigare (på den tiden var jag arbetslös).
När pengarna nått år senare började rulla in, var .se självklart upptagen. Och så för 2 veckor sedan köpte jag äntligen .se domänen. Jag fick betala ett 6-siffrigt belopp, för att jag för 4 år sedan ville spara 50kr! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har gjort likadant... långt tillbaks köpte jag och drev en rätt stor sajt kring en .nu adress..... sket i .se adressen då vi tyckte .nu lät så bra.... I dagsläget är .se adressen tagen av en porrsite hehe ja ja.. det ångrar jag hela tiden jag ser min gamla domän
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Administratör
|
Jag är sur för att jag släppt många bra .net, .com för att jag inte hade råd att fortsätta ha dem. Egentligen hade jag, men jag var för snål.
Nu är de upptagna... En utav domänerna jag har ägt är en jättestor sida nu...
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|