FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hur gör ni som har ett flertal sajter med e-posten? Vi brottas lite med bästa sättet att hantera detta... Har ni en "central" adress/maillåda eller olika för varje sajt?
Om man styr allt till samma postlåda (via MX) kan man då särskilja varifrån mail kommer? Om jag t.ex. har [email protected] [email protected] och styr det till samma mailhantering (t.ex. cc.com) - kan jag sätta regler för resp. "ursprunglig" domän? Om jag sedan skickar alla mail från cc.com servern, påverkar det risken att spam-klassas för aa.com resp. bb.com (som skickas från "fel" domän)? Någon som vet en bra sajt/bok som tar upp denna typ av frågor/problem?! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag kör med flera imap konton i samma klient, då är det lätt att se vart mailet gick och när man svarar så kommer det fråm samma avsändare som dom skickade till.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
jag kör med en epost för varje sida.. satt upp regler för varje i Outlook och sköter det den vägen
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag använder mig av Gmail för att köra flera konton, de har ju inte den snyggaste lösningen, men det funkar riktigt bra för mig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Använder olika IMAP-konton i Outlook.. Funkar kanon...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag kör på GMail dit jag matat in 6-7 adresser och har olika "etiketter" för olika epostkonton. Smidigt att kunna spara alla mail och komma åt alla mailadresser oavsett var man sitter.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Guest
|
Jag använder FuseMail som hämtar e-post från fem olika konton (imap,gmail och pop3).
Sedan kollar jag av Fusemail-kontot antingen via imap eller webbmail. Mailen besvaras med olika identiteter beroende på vilket konto mailet är skickat till. Layouten är trevligare än Gmail och jag slipper ha hela mitt liv hos Google ![]() |
||
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Låter vettigt.
Men menar ni att ni kör en mailserver på "alla" servrar eller pekar ni det till en server via MX!? I så fall - något tips/kommentar till detta med spam-risk etc... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kör separat mail för alla domäner, och hämtar sedan ner det till datorn med mailklient. Har vissa standardkonton som jag sätter upp direkt när jag sätter upp domänen. Går fort när man är van
![]() Ang spam så blir det lika mycket oavsett. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag kör skilda mailadresser för alla sajter/tjänster och de har egna inboxar med egna identiteter. Har även en central mail i nallen dit en kopia på alla viktiga inboxar skickas.
Liten bild på hur det ser ut hos mig |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|