FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej på er,
Jag antar att det finns några här inne som har sina kollegor på annan ort och mest "träffas" över Internet. Jag kommer själv att dra igång ett samarbete med några personer på distans och undrar hur ni löser detta? Kör ni intranät, mail, telefon konferenser? Några tips? Med vänlig hälsning T |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
På något sett vill jag ha det hela lite mer organiserat. Det man säger i telefon kan lätt rinna ut i sanden annars. MVH T |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
vi använder google docs, google calender, google mail
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag tycker nedan funkar:
Interna Wiki:s Protokollförda telefonkonferenser Informell kommunikation via IM (e.g. Skype) och telefon direkt till en eller flera personer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() Tack för era tips! MVH T |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi har också flera personer utspridda utanför kontorets väggar, sedan så kör vi vpn-tunnlar in på nätverket för att ge tillgång till servrar och matrial på dessa. Sedan så är det mail, skype och telefoni som är kommunikationen mellan oss. När man använder vad beror lite på läget och vad man känner för i allmänhet. Telefon är ju smidigt för snabbt svar, men samtidigt risk att man stör någon i oplanerat möte. Vi brukar dock försöka ses tillsammans en gång varje eller varannan månad, så att vi kör lite mer uppstyrt möte och seriösa diskussioner då, annars är det mest gemensamma "chatter" via ex. irc som ger bäst resultat, telefonkonferens blir oftast väldigt rörigt och utdraget när man inte kan föra paralella diskussioner.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
basecamp eller liknande system är att rekommendera.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|