FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej och god fortsättning på det nya året alla WN:are
Det är så att jag håller på med en kampanjsite till en av mina sidor, kampanjsiten ska se ut som en tv skärm men nu över till min fråga, skulle ni göra en stor div och lägga in hela tv:n i och sen en mindre div mitt i för "innehållet på sidan" och en annan div för meny på undre kanten eller skulle ni dela upp tvn i fyra delar, så att ni gör en div för varje "kant" på tvn... Länge suttit och funderat på detta så skulle gärna uppskatta att få lite tips om hur ni skulle ha löst det. Hoppas att ni förstår hur jag menar. Det handlar alltså om att försöka få det att se ut som att sidan är inne i tvn och att man kan navigera runt på sidan med hjälp av startknapp m.m. som sitter på den undre "kanten" tänk er en tv helt enkelt :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Spelar det någon roll hur man delar upp det? Bara det funkar. Om du stöter på problem med den första varianten kan du ju alltid prova med den andra sedan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag skulle valt den modell som tar upp minst KB!
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Den klart enklaste varianten borde ju vara att använda en stor bild skulle jag kunna tänka mig, den tar visserligen mer kB men tror ändå inte att just storleken skulle vara något problem här. Men jag får som sagt göra som ni säger, testa mig fram.. Tänkte mest bara om det fanns någon "hemlig" standard hur man gör det på bästa sätt eller så!
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|