FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Som maxthon användare så är det lätt att få kod att funka.
Men när man kontrolerar i firefox så funkar ingenting (Som vanligt) Vad är det i denna kod som alla andra webläsare klarar som inte firefox klarar ? Kod:
* if ( {PRIVATE_MESSAGE_NEW_FLAG} ) document.write('<div id="TopLeftPM" style="position:absolute; top:0; left:8; width:100%; height:30; background-color:FFBA2D"><center><font color=ffffff><b>You have a new</b><br /><a href=/privmsg.php?folder=inbox/><B>Private Message</B></a></font></center></div>') //--> men det är bara i firefox som det krånglar... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Till och börja med, dissa inte Firefox, den stödjer standarderna bättre än vad IE gör.
Jag kan se den gula boxen runt texten. Dock är den inte tillräckligt hög, 5-10 pixlar till hade varit bra. Jag kör Firefox 2.0 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag provade i 2.0 jag oxå, och boxen är genomskinlig (Finns inte) helt borta alltså..
Visst firefox är bra till vissa saker, men i slutändan så har det alltid varigt firefox som koden slutat funka i. Så man börjar trötta på den browsern en del.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är inte firefox som inte stödjer saker, det är oftast ie som stödjer saker som inte "skall" vara tillåtna enligt standarden. (Utan att ha tittat på just detta specifika fall). Mina problem är i 99% med internet explorer lustigt nog
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om du prövar att klippa ut html koden från Javascript-satsen och klistrar in den i en ny HTML fil. Ser du inte boxen då heller? Det var nämligen så jag gjorde.
Testade också i IE nu och det enda som skiljer är att i Firefox så täcker boxen inte hela texten + att du har en högermarginal i IE som inte kommer med i Firefox. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Då det är ett phpBB forum och just den koden ligger i en *.tpl fil och för att kunna infoga den så har ja ingen aning hur man gör då php inte fungerar i tpl filer utan måste *nånting* i rootfilen till den.. :huh: Den här koden kom som ett mod, hur enkelt som hellst att lägga dit med klipp å klistra, men koden funkade ju tyvärr inte i firefox. Hittade koden här: phpbbhacks.com/download/4206 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Har du testat att bara lägga till #-tecknet? Om inte det finns kommer FF antagligen (som sig bör) tro att det är ett färgnamn (black, blue etc.) och då det knappast är ett av de 16 godkända så lär den helt enkelt inte visa den. Fungerade för mig om jag bara la in det iaf.
Mvh/ Niklas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
"men i slutändan" tyder väl på att du inte använder Firefox (och alla utmärkta debuggfunktioner som du kunde ha hjälp av) regelbundet i utvecklingsprocessen. Dessutom är det ett ganska korkat resonemang, om du skulle göra dina skript så dom fungerade i Firefox först och sedan prova i Explorer så skulle du säkert sedan komma gnällandes att Explorer är kass. De flesta felen i skript ligger i skriptkoden och inte i den ena eller andra webläsaren. Lär dig JavaScript ordentligt innan du kommer och gnäller. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|