Kom ihåg mig?

EU-domännamn bland google-resultat

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-11-15, 16:04 #1
jonathanfranze jonathanfranze är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
jonathanfranze jonathanfranze är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
En kund till oss ringde in och påpekade att när man sökte på hans nya EU-domännamn inte fick något resultat i Google. Han undrade varför detta inte fungerade och påpekade samtidigt att han sökte på många andra EU-domännamn men inte fick upp några resultat alls på Google. Om han sökte på andra toppdomäner som COM eller liknande får han upp hemsidorna som de är kopplade bland resultaten. I hans fall är domännamnet nyligen kopplad till en hemsida och Google har antagligen inte hittat det än, men det är ganska få EU-domännamn som hittas på Google trotts att de har varit registrerade i ett halvår eller mer, t ex mitt domännamn www.franze.eu som har varit registrerat sedan i juni och kopplad till en hemsida ungefär lika länge.

Jag är ingen expert på Google och sökmotorsplacering mm. Men min fråga är om någon vet hur det ligger till med Google och EU-domännamn? Jag har för mig att Google säger att det tar ungefär 3 månader för dem att skanna igenom hela Internet, bör de inte ha hittat de flesta EU-domännamnen vid det här laget? Arbetar Google på något specifikt sätt för att få upp EU-domännamn; mot registryt eller liknande? Jag vet att man måste optimera sin hemsida, registrera den på Google osv. Men vad kan man svara till en kund som frågar; "När kommer man kunna få upp hemsidan på Google om man söker på franze.eu?".
jonathanfranze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017